HÎtel-résidence

Downtown Birmingham Apartments by Landing

Hébergement 4.0 étoiles
HÎtel-résidence 4 étoiles prÚs de HÎpital universitaire

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Galerie de photos de l’hĂ©bergement Downtown Birmingham Apartments by Landing

Appartement, 1 chambre, 2 salles de bains | Aire de séjour | Téléviseur
Appartement, 1 chambre | Cuisine privée | Réfrigérateur grande capacité avec congélateur, four à micro-ondes
Extérieur
Intérieur
Appartement, 1 chambre | Aire de séjour | Téléviseur

Avis

8,6 sur 10 – 
Excellent

Commodités populaires

  • Laveuse
  • SĂ©cheuse
  • Cuisine
  • Animaux de compagnie acceptĂ©s
  • Stationnement disponible
  • Climatisation

Explorez la région

Afficher sur la carte
600 19th St N, Birmingham, AL, 35203
  • Birmingham Jefferson Convention Complex
    â€Ș6 min Ă  pied‬
  • HĂŽpital universitaire
    â€Ș2 min en voiture‬
  • University of Alabama-Birmingham
    â€Ș2 min en voiture‬
  • Birmingham, Alabama (BHM-AĂ©roport international de Birmingham)
    â€Ș8 min en voiture‬

Options de chambre

Appartement, 1 chambre

  • 1 chambre
  • 2 personnes
  • 1 grand lit

Appartement, 2 chambres

  • 2 chambres
  • 4 personnes
  • 2 grands lits

D’autres options intĂ©ressantes

À propos du quartier

Birmingham

SĂ©jour au Centre-ville de Birmingham.À 10 minutes de marche de hĂŽtel-rĂ©sidence du quartier Centre-ville de Birmingham, vous trouverez Alabama Theater et Birmingham Museum of Art. De plus, Birmingham Jefferson Convention Complex est Ă  moins de 1 km et HĂŽpital universitaire est Ă  moins de 3 km.

À proximitĂ©

  • Birmingham Museum of Art - 5 min Ă  pied - 0.4 km
  • Alabama Theater - 6 min Ă  pied - 0.6 km
  • Birmingham Jefferson Convention Complex - 6 min Ă  pied - 0.6 km
  • HĂŽpital universitaire - 2 min en voiture - 1.8 km
  • University of Alabama-Birmingham - 2 min en voiture - 1.8 km

Transport

  • Gare de Birmingham : Ă  10 min de marche
  • AĂ©roport international de Birmingham (BHM) : Ă  16 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘGreen Acres Cafe - ‬6 min Ă  pied
  • â€ȘChick-fil-A - ‬3 min Ă  pied
  • â€ȘGus's Hot Dogs - ‬5 min Ă  pied
  • â€ȘUrban Cookhouse - ‬3 min Ă  pied
  • â€ȘParamount - ‬8 min Ă  pied

À propos de cet hĂ©bergement

Downtown Birmingham Apartments by Landing

HÎtel-résidence 4 étoiles prÚs de HÎpital universitaire
Downtown Birmingham Apartments by Landing offers its guests an elevator. WiFi is free in public spaces. For a fee, parking is available.

This 4-star Birmingham aparthotel is smoke free.

  • 30 guestrooms or units
  • Elevator
  • No smoking on site
Downtown Birmingham Apartments by Landing possÚde 30 climatisées dotées de : une laveuse-sécheuse et cafetiÚre-théiÚre. L'ameublement et le décor des chambres sont uniques. Cet hÎtel-résidence haut de gamme étoiles propose des unités d'hébergement avec cuisine ou cuisinette pourvue de : réfrigérateur grande capacité avec congélateur, surface de cuisson, four à micro-ondes et vaisselle et ustensiles. La salle de bain comprend : baignoire ou douche, articles de toilette (gratuits) et séchoir à cheveux.

Cet hÎtel-résidence à Birmingham offre gratuitement un accÚs à Internet sans fil. Les chambres ont la télévision numériques. L'entretien ménager est assuré sur demande.

Langues

Anglais

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Internet

  • Disponible dans l’appartement : Wi-Fi gratuit
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Stationnement couvert sur place (2 USD par jour)

Cuisine

  • Batterie de cuisine, vaisselle et couverts
  • CafetiĂšre-thĂ©iĂšre
  • CongĂ©lateur
  • Essuie-tout
  • Four
  • Four Ă  micro-ondes
  • Grille-pain
  • Lave-vaisselle
  • RĂ©frigĂ©rateur grande capacitĂ© avec congĂ©lateur
  • Surface de cuisson

Chambres

  • Chambre
  • Draps fournis

Salle de bain

  • Articles de toilette gratuits
  • Baignoire ou douche
  • Papier de toilette
  • Savon
  • SĂ©choir Ă  cheveux
  • Serviettes fournies
  • Shampooing

Lieux de séjour

  • Salle de sĂ©jour

Divertissement

  • TĂ©lĂ©viseurs avec chaĂźnes numĂ©riques

Buanderie

  • DĂ©tergent Ă  lessive
  • Laveuse-sĂ©cheuse

Confort

  • Chauffage
  • Climatisation

Animaux de compagnie

  • Animaux de compagnie acceptĂ©s
  • Frais : 16 USD par animal de compagnie par semaine
  • Aucuns frais ni aucune restriction pour les animaux d’assistance

Accessibilité

  • Ascenseur (porte de 91 centimĂštres de large)
  • HĂ©bergement non-fumeurs

Services et commodités

  • Entretien mĂ©nager (sur demande)
  • Fer et planche Ă  repasser
  • RĂ©ception virtuelle

Points d’intĂ©rĂȘt de l’endroit

  • À proximitĂ© de l’aĂ©roport
  • Zoo Ă  proximitĂ©

Dispositifs de sécurité

  • DĂ©tecteur de monoxyde de carbone (L’hĂŽte a indiquĂ© qu’il y avait un dĂ©tecteur de monoxyde de carbone dans l’hĂ©bergement.)
  • DĂ©tecteur de fumĂ©e (L’hĂŽte a indiquĂ© qu’il y avait un dĂ©tecteur de fumĂ©e dans l’hĂ©bergement.)

Information générale

  • 30 unitĂ©s
  • DĂ©coration distincte
  • Entretien mĂ©nager (sur demande)
  • Mobilier distinct

Politiques

Arrivée

Arrivée de 17 h à 2 h
Arrivée sans contact offerte
Âge minimal pour l’enregistrement : 21 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est 11 h.
Départ sans contact offert

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Cet hĂ©bergement ne dispose d’aucune rĂ©ception.
Les clients qui souhaitent arriver en dehors des heures d’arrivĂ©e normales recevront un courriel dans les 72 heures avant l’arrivĂ©e contenant les instructions relatives Ă  l'arrivĂ©e et le code d'accĂšs. Vous pourrez accĂ©der Ă  votre hĂ©bergement par une entrĂ©e privĂ©e.
Une réception virtuelle offre du soutien aux clients.
Les clients doivent tĂ©lĂ©charger l’application mobile Latch de l’hĂ©bergement avant l’enregistrement.

MĂ©thodes d’accĂšs

Code d'accÚs et entrée privée

Animaux de compagnie

  • Animaux de compagnie : 16 USD par animal de compagnie, par semaine
  • Il n’y a pas de frais pour les animaux d’assistance

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.
  • Cribs (infant beds) are not available.

Types de paiement

Renseignements importants

Frais

Les clients devront payer les frais suivants Ă  l’établissement :

  • Un dĂ©pĂŽt de garantie de 300 USD sera perçu avant l'enregistrement.

Nous avons indiquĂ© tous les frais dont l’hĂ©bergement nous a fait part.

Extras en option

Les frais et les dĂ©pĂŽts indiquĂ©s ci-dessous seront facturĂ©s au moment de l’octroi du service, de l’arrivĂ©e ou du dĂ©part.

  • Stationnement couvert libre-service : 2 USD par jour
  • Animaux de compagnie : 16 USD par semaine et par animal de compagnie
  • Aucuns frais pour les animaux d'assistance
  • Un service d'entretien mĂ©nager est offert moyennant un supplĂ©ment qui varie selon la taille de l’unitĂ©.

Cette liste n’est peut-ĂȘtre pas complĂšte. Les montants des frais et des dĂ©pĂŽts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et une carte de crĂ©dit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requises Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©.
Cet établissement se réserve le droit de préautoriser la carte de crédit du client avant l'arrivée.
L’hĂŽte a indiquĂ© qu’il y avait un dĂ©tecteur de monoxyde de carbone dans l’hĂ©bergement.
L’hĂŽte a indiquĂ© qu’il y avait un dĂ©tecteur de fumĂ©e dans l’hĂ©bergement.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et une carte de crĂ©dit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requises Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard, la carte American Express et la carte Discover. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©. Cet Ă©tablissement se rĂ©serve le droit de prĂ©autoriser la carte de crĂ©dit du client avant l'arrivĂ©e. Pour assurer la sĂ©curitĂ© des clients, chaque hĂ©bergement de l'Ă©tablissement comprend un dĂ©tecteur de monoxyde de carbone et un dĂ©tecteur de fumĂ©e.

Hébergement également appelé

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Landing at The 600 Apartments
The 600 Apartments By Barsala
Barsala Downtown Birmingham Aparthotel
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Avis pour Downtown Birmingham Apartments by Landing

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’aprùs 28 avis sur 44.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 7 avis sur 44.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 4 avis sur 44.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 2 avis sur 44.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 3 avis sur 44.

9,4/10

Propreté

8,6/10

Commodités

9,4/10

État et installations de l’hĂ©bergement

8,6/10

ÉcoresponsabilitĂ©

Avis

10/10 – Excellent

karla

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Beautiful building and everyone was very nice.
Séjour de 2 nuits en avril 2025

10/10 – Excellent

Terrence

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Clean, quiet and conveniently located to the historic downtown Birmingham area. Walking distance to all major venues and the property owner and managers were always in touch and accessible. Beautiful apartment, very comfortable. Everyone was so nice. Great price for great location.
Séjour de 2 nuits en avril 2025

4/10 – MĂ©diocre

joseph

Voyage en famille
Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hĂ©bergement
Well first this stay requires you to download two apps, for one door lock one to communicate with facility manager. Not a big deal, we worked through it and arrived, which brings me to the next issue. The check in instructions were like a mystery game, guess or call to get your answer. The instructions from the app said scan QR code at gate, but we never received a QR code. So we sat outside and had to call and get the QR code sent as a text. So we made it, kind of. Next the instructions give you details on entering property from one floor of the parking garage, so if first floor was full good luck, back to call or guess. We ended taking the stairs down with our luggage because the elevator did not work with our QR code. So after dragging our luggage out to the street we made our way into the condo, once again instructions were vague at best. That ended the checkin process, and we made it to the room. The room itself was nice and clean, but it was a little cold so we turned on the heat. Which leads me to the next issue, the heat did not work. We woke up Saturday morning to a 60 degree room. I messaged the POC and she submitted a request for service. You guessed it, no service, no offer to change units, just nothing. So I turned on the oven so we could take showers and not freeze afterwards. The facility management company offered a refund and sent it to expedia so they say. No refund was ever received and expedia agreed they did not issue one. Horrible
Séjour de 2 nuits en mars 2025

8/10 – Bien

Jasmyn

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Séjour de 2 nuits en février 2025

10/10 – Excellent

Christina

Voyage en famille
Points forts : Propreté, confort de la chambre

Great

The apartment was gorgeous just like the pictures. The host was really nice and the lady at the desk when you come in was awesome very helpful throughout the process of checking in. The email was very detailed on all the instuctons. The only downfall was that the QR Code for access to the parking deck and entrance to door wasn't given in email as stated) need to work on that for others who booking property). Also in the parking deck the elevators didn't work and we had alot of luggage to go downstairs to lobby. Very Safe and Quiet. Would definitely rent this property again.
Séjour de 2 nuits en avril 2025

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Points forts : Propreté, confort de la chambre

Excellent property.

The stay was great. Only thing i did not like is that there was no cable. Thru have free wifi and options to connect to your streaming apps if you have any.
Séjour de 3 nuits en mars 2025

10/10 – Excellent

Dillard

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2025

10/10 – Excellent

Kenzie

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Séjour de 1 nuit en mars 2025

6/10 – Acceptable

ROSELYN

Points forts : Propreté, confort de la chambre

Someone Lied

All was well until the last day. I paid for late check out days before my trip per the check in and was told we had to leave at 12:30 the day of check out because house keeping was short staffed. They claim management was not told about the check out but could see it in the system.
Séjour de 3 nuits en mars 2025

10/10 – Excellent

Andrew

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
My wife and I enjoyed the location and atmosphere. The only negative thing that I can say was that the QR code for access to parking and the doors of the building, wasn’t given in the email like it was supposed to be. Nonetheless, when we reached out to the support team, it was handled quickly.

10/10 – Excellent

Tracey

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Great location. Very nice and well maintained apartment
Séjour de 4 nuits en mars 2025

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Kind of confusing at first to gain access to the unit, but the team was very easy to get a hold of (even on a holiday) and got me access very quickly. The unit itself was great. Very large, well furnished, good condition and a great view, with free garage parking. Only reason I didnt give five stars across the board is there is some construction still occurring on the properly to re-furbish the lobby and common areas, so only some of the elevators were working and construction crews around.
Séjour de 3 nuits en février 2025

10/10 – Excellent

Scott

Points forts : Propreté, confort de la chambre

Good stay

Was a little odd staying in an apartment building but overall was okay. Parking is in adjacent lot and they give you a QR code to get in and out. Got used to it after a while. Also requires use of the "Latch" app as the apartment door is blue tooth enabled (only). Great location in the middle of town, was able to walk most places and the apartment was super clean.
Séjour de 7 nuits en février 2025

8/10 – Bien

Robert

Points forts : Propreté, confort de la chambre

Magic City Getaway

Really nice and clean place. The process was easy overall, but deducting 1 star for issues with getting in the parking deck at 1st and a really late check in time. I would stay here again.
Séjour de 2 nuits en février 2025

10/10 – Excellent

Precious

Points forts : Propreté, confort de la chambre

Beautiful Apartment

The inside of the apartment was beautiful, well kept, and clean! The host had great communication and checked in with us throughout our stay to ensure we were fully accommodated.
Séjour de 2 nuits en février 2025

10/10 – Excellent

Di

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The room was really nice. I had any questions that I asked answered & pretty quickly. The instructions for getting to the room were very detailed. The only complaint (which isn’t due to the host) would be that the elevators in the parking deck to the hotel didn’t work. We thankfully only parked on the 2nd floor. There weren’t a lot of stairs but we had 3 suitcases & a bag to carry. It would have taken two trips regardless. Thankfully bf was there to help, I wouldn’t have been able to do it alone

10/10 – Excellent

Mary

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Séjour de 2 nuits en décembre 2024

4/10 – MĂ©diocre

Cynthia

Points forts : Propreté

Poor service

Downgraded our room last minute and we had no WiFi installed in the unit they gave us so we didn’t have TV. Had to call to get the QR code to get in. Had to call again to get Latch to get in to the apartment No hand towels in kitchen No toiletries as stated in the ad No clothes rod in the closet to hang clothes No bar stools or table to eat at No light bulb in bedroom lamp
Séjour de 3 nuits en novembre 2024

2/10 – Terrible

Alisha

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
I would have given this property a higher rating and truthfully property itself is great, but the issue is the communication received prior to arriving said parking permit would be located in the room upon arrival. It also said the attendant working would not be able to help us. It mentioned to use the elevators inside the building showing floors 16-28 (our floor was 25) those elevators were actually not turned on for use. We had to ask the attendant and she directed us to use another set of elevators in the same area labeled for certain floors. The elevators in the parking garage do not work either. Be prepare to take the stairs up and down. The communication states Without the parking permit you will be towed. Checked into the rental and made it to the room and there was no parking permit. Email gave specific instructions on who to contact with any issues. It never stated only to contact her Mon-Fri and considering we rented this unit for the weekend providing a guest a contact number for me to text or call proved to be useless on the weekend. We called customer support and she too was uncertain of the parking rules and went as far to say “oh you should be okay” to park anywhere. The tow truck driver will get out and review the video cameras to see if you typed in a code or used a scan code to get in the garage and your shouldn’t be towed. Very contradictory to what the email said. She said she would have the property manager contact me the next morning that never happen
Séjour de 2 nuits en novembre 2024

10/10 – Excellent

Mark Antonia

Voyage en groupe
Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Very clean unit - Secure premises
Séjour de 2 nuits en novembre 2024

8/10 – Bien

Casara

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Points forts : Propreté
Points faibles : Commodités
The property is still under construction causing limited elevators, dust everywhere, no elevators in garage, the QR code is a pain, getting anything (food/groceries etc) is a pain. The view is spectacular, it was on the cheaper side to rent. Lots of people who appear to be on drugs around, especially in the park. Someone set off fireworks in the park one night, then ran away, so that was fun. Inside the apartment the decor is pleasant. The construction overall is poor (crooked outlets, bubbled tiles etc). I know construction is not the hosts fault but luxury isn’t quite the word, modest, newly constructed.
Séjour de 7 nuits en octobre 2024

10/10 – Excellent

Joanna

Points forts : Propreté, confort de la chambre
The property and the unit were great. We would definitely rent this property again.
Séjour de 2 nuits en octobre 2024

10/10 – Excellent

Termaine Jamell

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Excellent stay and accommodations. The room was really nice. The check in process via phone worked flawless too. Would definitely stay again.
Séjour de 2 nuits en octobre 2024

8/10 – Bien

Lisa

Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
On first entry the apartment was stunning. However there are small things that let it down when noticed. Filler in the wall that’s not been sanded down and repainted over, grout needing to be cleaned properly or replaced. They’re only minor things but they let it down slightly. There was also no hairdryer when it’s listed there would be that was inconvenient.
Séjour de 6 nuits en août 2024

10/10 – Excellent

Gerard

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
It was a beautiful place great place to stay I will definitely be booking there again. Thank you
Séjour de 2 nuits en août 2024