Hotel Blue Marlin

Hébergement 3.0 étoiles
Profitez du déjeuner gratuit tous les jours à hÎtel 3 étoiles situé à Puerto Baquerizo Moreno

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Galerie de photos de l’hĂ©bergement Hotel Blue Marlin

Extérieur
Réception
Chambre quadruple Standard | 1 chambre, bureau, accĂšs au Wi-Fi (inclus), literie fournie
Extérieur
Façade de l’hĂ©bergement

Avis

8,0 sur 10 – 
TrĂšs bien

Commodités populaires

  • Baignoire Ă  remous
  • Piscine
  • Stationnement compris
  • Service aux chambres
  • DĂ©jeuner compris
  • Climatisation

Explorez la région

Afficher sur la carte
Av Alsacio Northia, y Española Gabriel Garcia Moreno, Puerto Baquerizo Moreno
  • Plage Mann
    â€Ș10 min Ă  pied‬
  • Centre d'interprĂ©tation du parc national GalĂĄpagos
    â€Ș12 min Ă  pied‬
  • Plage de Punta Carola
    â€Ș7 min en voiture‬
  • San CristĂłbal (SCY)
    â€Ș14 min Ă  pied‬

Options de chambre

Chambre simple Standard

  • 1 personne
  • 1 grand lit jumeau

Appartement Prestige, Plusieurs lits

10,0 sur 10
Exceptionnel
(1 avis)
  • 1 chambre
  • 3 personnes
  • 1 grand lit et 1 lit double

Chambre Standard

10,0 sur 10
Exceptionnel
(1 avis)
  • 2 personnes
  • 1 grand lit

Suite Junior

  • 1 chambre
  • 2 personnes
  • 1 lit double

Chambre Standard double

9,0 sur 10
Merveilleux
(2 avis)
  • 2 personnes
  • 2 lits doubles

Chambre quadruple Standard

  • 4 personnes
  • 4 lits doubles

Chambre triple Standard

  • 3 personnes
  • 3 lits doubles

Suite studio Prestige

  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

À propos du quartier

Puerto Baquerizo Moreno

À proximitĂ© de la plage.En sĂ©journant Ă  hĂŽtel Ă  Puerto Baquerizo Moreno, vous serez Ă  quelques pas de MalecĂłn San Cristobal et Ă  5 minutes de marche de Parc national des GalĂĄpagos. Plage Playa de Oro et Sculpture en l'honneur de Charles Darwin se trouvent Ă©galement Ă  moins de 1 km.

À proximitĂ©

  • MalecĂłn San Cristobal - 2 min Ă  pied - 0.2 km
  • Sculpture en l'honneur de Charles Darwin - 8 min Ă  pied - 0.8 km
  • Plage Mann - 10 min Ă  pied - 0.9 km
  • Centre d'interprĂ©tation du parc national GalĂĄpagos - 12 min Ă  pied - 1.0 km
  • Plage de Punta Carola - 7 min en voiture - 1.9 km

Transport

  • San CristĂłbal (SCY) : Ă  1 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘPost Office - ‬4 min Ă  pied
  • â€ȘMidori Sushi Pub - ‬2 min Ă  pied
  • â€ȘCalypso Bar Restaurant - ‬5 min Ă  pied
  • â€ȘThe Pier Restaurant & Cevicheria - ‬3 min Ă  pied
  • â€ȘEl Descanso Marinero - ‬1 min Ă  pied

À propos de cet hĂ©bergement

Hotel Blue Marlin

Profitez du déjeuner gratuit tous les jours à hÎtel 3 étoiles situé à Puerto Baquerizo Moreno
Hotel Blue Marlin offers its guests a children's pool, an outdoor pool, and a hot tub. Along with a coffee shop/cafe, there's a snack bar/deli on site. Free breakfast is served daily. WiFi is free in public spaces.

You'll find a business center on site. A terrace, tour/ticket assistance, and a garden are also featured at the business-friendly Hotel Blue Marlin. An airport shuttle (available 24 hours) is available for a fee. Free self parking is available.

This 3-star Puerto Baquerizo Moreno hotel is smoke free.

  • 18 guestrooms or units
  • Continental breakfast (free)
  • Deli
  • Business facilities
  • Front desk (limited hours)
  • Express check-in
  • Express check-out
  • Storage area for luggage
  • Front-desk safe
  • Tour and ticket information
  • Concierge
  • Terrace
  • Garden
  • No smoking on site
  • Coffee shop
Hotel Blue Marlin propose 18 chambres dotées de : un systÚme de climatisation. Les clients peuvent accéder à Internet gratuitement par une connexion sans fil. La salle de bain comprend : ensemble baignoire-douche. L'entretien ménager est assuré tous les jours et le service suivant est disponible sur demande : séchoir à cheveux.

Langues

Anglais, espagnol

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Pour les familles

  • Casse-croĂ»te/Ă©picerie fine
  • Piscine extĂ©rieure
  • Piscine pour enfants

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi gratuit
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Service de navette aĂ©roportuaire aller-retour jour et nuit offert selon un horaire fixe et sur demande (supplĂ©ment)
  • Stationnement libre-service gratuit sur place

Repas et boissons

  • DĂ©jeuner continental gratuit offert chaque jour de 7 h Ă  9 h
  • Casse-croĂ»te/Ă©picerie fine
  • Un cafĂ©-restaurant/cafĂ©

Activités

  • Baignoire Ă  remous
  • Piscine extĂ©rieure
  • Piscine pour enfants

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matiĂšre d’accessibilitĂ©, veuillez communiquer avec l’hĂ©bergement Ă  l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue aprĂšs la rĂ©servation.
  • Accessible en fauteuil roulant (peut prĂ©senter des restrictions)
  • Aucun ascenseur
  • EntrĂ©e bien Ă©clairĂ©e
  • Rampe d’accĂšs pour la porte d’entrĂ©e

Commodités de la chambre

Chambre

  • Draps fournis

Salle de bain

  • Douche-baignoire combinĂ©e
  • SĂšche-cheveux (sur demande)

Repas et boissons

  • Service aux chambres restreint

Autres

  • Bureau
  • Climatisation

Politiques

Arrivée

Arrivée à partir de midi
Arrivée express
Âge minimal pour l’enregistrement : 18 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est 9 h 30.
Départ express

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Cet hĂ©bergement assure le transport de ses clients depuis l’aĂ©roport (un supplĂ©ment peut ĂȘtre exigĂ©). Pour organiser le transport, les clients doivent communiquer avec l’hĂ©bergement (24 heures avant l’arrivĂ©e) en utilisant les coordonnĂ©es fournies dans la confirmation de rĂ©servation.
La réception est ouverte tous les jours de 6 h 30 à 19 h 30.
Le personnel de la réception accueillera les clients pendant des heures restreintes.

MĂ©thodes d’accĂšs

Réception à des heures restreintes

Animaux de compagnie

  • Les animaux ne sont pas acceptĂ©s.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.
  • Kids stay free! One child 6 years old or younger stays free when using existing bedding.
  • Rollaway/extra beds are not available.

Types de paiement

Renseignements importants

Frais

Les clients devront payer les frais suivants Ă  l’établissement :

  • Taxe sur la valeur ajoutĂ©e (15 %). Les voyageurs ne rĂ©sidant pas en Équateur qui prĂ©sentent un passeport et un visa de tourisme valides ne sont pas tenus de payer cette taxe.

Nous avons indiquĂ© tous les frais dont l’hĂ©bergement nous a fait part.

Extras en option

Les frais et les dĂ©pĂŽts indiquĂ©s ci-dessous seront facturĂ©s au moment de l’octroi du service, de l’arrivĂ©e ou du dĂ©part.

  • Service de navette aĂ©roportuaire (aller-retour, capacitĂ© maximale de 4 pers.) : 30 USD par vĂ©hicule

Cette liste n’est peut-ĂȘtre pas complĂšte. Les montants des frais et des dĂ©pĂŽts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit, les cartes de dĂ©bit et l’argent comptant.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard, la carte Discover, la carte Diners Club, les cartes de dĂ©bit et l’argent comptant.

À noter

  • Un enfant de 6 ans ou moins sĂ©journe gratuitement dans la mĂȘme chambre que son parent ou tuteur s’il utilise les lits en place.

Hébergement également appelé

Hotel Blue Marlin Hotel
Hotel Blue Marlin Puerto Baquerizo Moreno
Hotel Blue Marlin Hotel Puerto Baquerizo Moreno

Avis pour Hotel Blue Marlin

Avis

8,0

TrĂšs bien

Note de 10 – Excellent, d’aprùs 23 avis sur 50.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 13 avis sur 50.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 7 avis sur 50.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 3 avis sur 50.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 4 avis sur 50.

8,8/10

Propreté

7,8/10

Service et personnel

7,2/10

Commodités

8,2/10

État et installations de l’hĂ©bergement

8,2/10

ÉcoresponsabilitĂ©

Avis

8/10 – Bien

Debbie

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Island lost power while we were there so we had no air conditioning and windows didn’t open. Otherwise it was great.
Séjour de 2 nuits en avril 2025

10/10 – Excellent

MarĂ­a

Points forts : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Nos encantĂł, atenciĂłn excelente, muy limpia, bien ubicada, personal profesional
Séjour de 4 nuits en mars 2025

6/10 – Acceptable

Andres

Voyage en famille
Séjour de 2 nuits en février 2025

8/10 – Bien

Bryan

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Points faibles : Service et personnel
This property is centrally located and well maintained. The main complaint is that there was raely anyone at the reception when assistancecwas needed..
Séjour de 3 nuits en janvier 2025

10/10 – Excellent

Shaina

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Loved it

Very kind staff, daily maid service, and beautiful terrace
Séjour de 3 nuits en janvier 2025

10/10 – Excellent

Xiomara

Points forts : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Great place
Séjour de 3 nuits en décembre 2024

10/10 – Excellent

Ikwak

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The staff went out of their way to accommodate our requests. Some comments below were talking about construction and lack of hot water. We did not face these issues. We were a family of 4 and stayed in their 1 bedroom apartment. I did not notice any construction taking place, maybe its all done. And their was no shortage of hot water for a family of 4. The location was great too, its a 5 min walk to the pier.
Séjour de 3 nuits en décembre 2024

10/10 – Excellent

freddy

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en juillet 2024

10/10 – Excellent

Eva

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en juin 2024

4/10 – MĂ©diocre

stephany

Points faibles : Service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Overcharged. Loud, don't get fool.

Terrible service. They charge me more than what I had on my reservation with no notice. I had to pay whatever they asked or they won't give me a room. Hot tub is not hot. I ask for an extra towel an extra blanket and of course they didn't have it. And the front desk lady said "in 10 years no one have ever ask them for an extra blanket" All the rooms are facing a social area which is very loud. One night we couldn't sleep any longer that 6.20am because you can here people chatting in the breakfast area. Don't get fool by the nice pictures.
Séjour de 2 nuits en juillet 2024

2/10 – Terrible

Johana

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The only convenient thing about Blue Marlin Hotel was the location. You can definitely find places to eat and visit around this area but please do yourself a favor and don’t go there. The pictures may seem decent but the customer service we received was terrible. The lady at front desk (owner) was unprofessional, she had an attitude and charged us $25 for a towel we never took. On the other hand, the cleaning staff took a towel that belonged to us and we had to wait two days for them return it. We felt uncomfortable in the facilities not only for the terrible customer care but mostly due to the poor cleanliness of the rooms and common areas such as the pools, the dinning area and the social area. The room we stayed in was filthy, with stained carpets/mats and dirty linens. The bed sheets and pillows smelled really bad. The bathrooms towels and floor mats were old and stinky too. The bathtub had humidity stains all around it. You can actually see the fungus/mold all over it. The dining experience was terrible as well. Breakfast is included but it is not worth it at all, unless you want to have hotdogs in ketchup sauce for breakfast. The fruits, coffee and butter with jelly did not taste fresh. The pool was freezing cold and they never turned on the whirlpool. We were told that we had to let them know two hours ahead for they to turn it on and when we did ask for it, they said they only keep it on until 5pm very day. So we never got to use it. Totally ridiculous!
Séjour de 3 nuits en juin 2024

2/10 – Terrible

Johana

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The only convenient thing about Blue Marlin Hotel was the location. You can definitely find places to eat and visit around this area but please do yourself a favor and don’t go there. The pictures may seem decent but the customer service we received was terrible. The lady at front desk (owner) was unprofessional, she had an attitude and charged us $25 for a towel we never took. On the other hand, the cleaning staff took a towel that belonged to us and we had to wait two days for them return it. We felt uncomfortable in the facilities not only for the terrible customer care but mostly due to the poor cleanliness of the rooms and common areas such as the pools, the dinning area and the social area. The room we stayed in was filthy, with stained carpets/mats and dirty linens. The bed sheets and pillows smelled really bad. The bathrooms towels and floor mats were old and stinky too. The bathtub had humidity stains all around it. You can actually see the fungus/mold all over it. The dining experience was terrible as well. Breakfast is included but it is not worth it at all, unless you want to have hotdogs in ketchup sauce for breakfast. The fruits, coffee and butter with jelly did not taste fresh. The pool was freezing cold and they never turned on the whirlpool. We were told that we had to let them know two hours ahead for they to turn it on and when we did ask for it, they said they only keep it on until 5pm very day. So we never got to use it. Totally ridiculous!

8/10 – Bien

Jose, Guaynabo

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The hotel location was great, close to everything. Staff really nice. The breakfast can be better. The rooms are dated, but very clean. Worth the money.
Séjour de 2 nuits en mai 2024

6/10 – Acceptable

breda

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Points faibles : Service et personnel, commodités
The hotel is good overall, I’m having issues with their overcharge on my stay for 2 nights. Ask for receipt if you are paying cash.

10/10 – Excellent

Cristina

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Excellent service and the rooms
Séjour de 2 nuits en avril 2024

6/10 – Acceptable

zhao

Points forts : Propreté
Points faibles : Service et personnel
I normally don’t write reviews but now I feel propelled to say something. This hotel appears nice and clean. It is right at the city center. However the staff is not friendly. The girl who worked on the weekend could care less about what you need. When I wanted to leave the key there when I was going for a swim, she refused to take my room key in the reception. When I have WiFi problem in my room, she says it works on her phone and nobody had complained except me therefore she refused to help. The kitchen staff would not serve me when I told them I’m in a hurry to go to a morning program. They would serve everyone else first even though I was the first to arrive the kitchen.
Séjour de 2 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Matthew

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The property lists a hot tub, but the hot tub isn't hot, basically making it a small pool next to the pool.
Séjour de 5 nuits en février 2024

6/10 – Acceptable

Aleks

Voyage de couple
Points faibles : Service et personnel
We stayed at this hotel for 6 nights. The room we had was very large with a separate bedroom which was nice. There was a tv in the bedroom but not in the main room which was strange. Our bedroom faced the street and the streetlight cast a lot of light into our room. The curtains are not adequate to darken the room. Breakfasts were minimal and the same day after day. Small bowl of fruit, an egg, piece of meat and cheese. Bun was sometimes fresh. The pool is nice- the hot tub is not hot and the jets didn’t work. Hotel has a good location-very walkable to restaurants etc. There is an amphitheatre across the street where events were held almost nightly-very loud and went on until 2 am at times so sleep was difficult. Single pane windows made it seem like there were no windows at all for sound. Staff was hit and miss. Housekeepers were friendly. Breakfast staff were mostly ok but got the feeling from some that we were a nuisance. The front desk attendant that was there mostly in the afternoons was not pleasant and helpful. When asked for towels, I was told right away and it took over an hour. When I asked for toilet paper I was told maybe tomorrow, as I hadn’t actually run out. I did run out and took the empty roll down-she told me maybe tomorrow. I let her know that was not good enough. She said someone was out buying it and there was none left in the hotel because other guests had asked for it. Anyhow she did end up procuring a roll and delivering it to the room.
Séjour de 6 nuits en février 2024

10/10 – Excellent

Karo

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Muy buena experiencia, la el personal también ayuda mucho.
Séjour de 5 nuits en janvier 2024

10/10 – Excellent

MARY ANNE

Great hotel in San Cristobal

Convenient location, spacious rooms, very friendly and helpful staff. I would stay there again.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

10/10 – Excellent

MARY ANNE

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Lovely stay

Friendly, helpful staff. Convenient location near restaurants, shopping and beach. Rooms are large and comfortable.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023

8/10 – Bien

CHANGROK

Voyage en groupe
펞안하ꞎ 했는데 혾텔~êł”í•­ 셔틀을 ì•œì†ëŒ€ëĄœ í•ŽìŁŒì§ˆ 않아 마음읎 ìĄ°êžˆ 불펞했얎요.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

8/10 – Bien

Esteban

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 – Excellent

filomena

Séjour de 2 nuits en août 2023