The Ocean View Hotel

Hébergement 3.0 étoiles
3-star hotel near Shanklin Beach

Choisissez des dates pour afficher les prix

Galerie de photos de l’hĂ©bergement The Ocean View Hotel

Vue de la chambre
Fer et planche Ă  repasser, literie fournie
Piscine intérieure
Extérieur
Intérieur

Avis

6,8 sur 10 – 

Commodités populaires

  • Piscine
  • Stationnement compris
  • Wi-Fi gratuit
  • Restaurant
  • Services d’affaires
  • Bar

Explorez la région

Afficher sur la carte
5 Park Road, Shanklin, England, PO37 6BB
  • Place, Plage de Shanklin
    â€Ș3 min Ă  pied‬
  • Place, Shanklin Old Village
    â€Ș6 min Ă  pied‬
  • Place, Shanklin Chine
    â€Ș7 min Ă  pied‬
  • Airport, Southampton (SOU)
    â€Ș80 min en voiture‬

Options de chambre

Chambre Standard double

  • 3 personnes
  • 1 lit double

Chambre Standard avec lits jumeaux

  • 3 personnes
  • 2 lits jumeaux

Chambre simple Standard

  • 1 personne
  • 1 lit jumeau

Chambre triple Standard

  • 3 personnes
  • 1 lit double ou 1 lit jumeau

Chambre double, vue sur la mer

  • 2 personnes
  • 1 lit double

Chambre avec lits jumeaux, vue sur la mer

  • 2 personnes
  • 2 lits jumeaux

Chambre triple, vue sur la mer

  • 3 personnes
  • 3 lits jumeaux

Chambre familiale, vue sur la mer

  • 4 personnes
  • 2 lits jumeaux et 1 lit double

Chambre Premier double

  • 2 personnes
  • 1 lit double

Chambre Premier avec lits jumeaux

  • 2 personnes
  • 2 lits jumeaux

Chambre triple Premier

  • 3 personnes
  • 1 lit double et 1 lit jumeau

Chambre familiale

  • 4 personnes
  • 1 lit double et 1 lit jumeau

À propos du quartier

Shanklin

Au bord de la mer.HÎtel est à quelques pas de Plage de Shanklin et à 10 minutes de marche de Shanklin Old Village. Plage de Sandown et Isle of Wight Zoo sont également à moins de 5 km.

À proximitĂ©

  • Plage de Shanklin - 3 min Ă  pied - 0.3 km
  • Plage de Small Hope - 6 min Ă  pied - 0.5 km
  • Shanklin Old Village - 6 min Ă  pied - 0.5 km
  • Théùtre de Shanklin - 6 min Ă  pied - 0.5 km
  • Shanklin Chine - 7 min Ă  pied - 0.7 km

Transport

  • Gare de Shanklin : Ă  9 min de marche
  • Southampton (SOU) : Ă  113 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘThe Falcon - ‬6 min Ă  pied
  • â€ȘFishermans Cottage - ‬7 min Ă  pied
  • â€ȘBayside Fish & Chips - ‬4 min Ă  pied
  • â€ȘThe Plough & Barley Corn - ‬4 min Ă  pied
  • â€ȘThe Steamer Inn - ‬4 min Ă  pied

À propos de cet hĂ©bergement

The Ocean View Hotel

3-star hotel near Shanklin Beach
The Ocean View Hotel offers its guests an indoor pool and a children's pool. There's a restaurant on site, as well as a snack bar/deli. You can enjoy a drink at the bar/lounge. WiFi is free in public spaces.

A library, a terrace, and an arcade/game room are also featured at The Ocean View Hotel. Free self parking is available.

This 3-star Shanklin hotel is smoke free.

  • 100 guestrooms or units
  • Meeting rooms
  • Deli
  • Front desk (24 hours)
  • Storage area for luggage
  • Concierge
  • Game room or arcade
  • Library
  • Terrace
  • Garden
  • Elevator
  • No smoking on site
  • Bar or lounge
  • Dining venue
The Ocean View Hotel propose 100 chambres dotées de : eau embouteillée (gratuite) et cafetiÚre-théiÚre. La salle de bain comprend : baignoire ou douche. L'entretien ménager est assuré tous les jours et le service suivant est disponible sur demande : fer et planche à repasser. L'entretien ménager est assuré une fois par semaine.

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Pour les familles

  • Arcade ou salle de jeux
  • Casse-croĂ»te/Ă©picerie fine
  • Piscine intĂ©rieure
  • Piscine pour enfants

Internet

  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Stationnement libre-service gratuit sur place
  • Nombre limitĂ© de places de stationnement libre-service sur place
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant disponible

Repas et boissons

  • Casse-croĂ»te/Ă©picerie fine
  • Un bar-salon
  • Un restaurant

Activités

  • Arcade ou salle de jeux
  • BibliothĂšque
  • Livres
  • Piscine intĂ©rieure
  • Piscine pour enfants

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matiĂšre d’accessibilitĂ©, veuillez communiquer avec l’hĂ©bergement Ă  l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue aprĂšs la rĂ©servation.
  • 1 place de stationnement accessible
  • Accessible en fauteuil roulant (peut prĂ©senter des restrictions)
  • Ascenseur (porte de 76 centimĂštres de large)
  • Bureau d’enregistrement accessible en fauteuil roulant (109 centimĂštres de hauteur)
  • Mains courantes dans les escaliers
  • Rampe d’accĂšs pour la porte d’entrĂ©e
  • Restaurant accessible en fauteuil roulant
  • RĂ©veil-matin vibrant pour l’oreiller
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant

Commodités de la chambre

Divertissement

  • TĂ©lĂ©viseur

Chambre

  • Draps fournis

Salle de bain

  • Baignoire ou douche
  • Serviettes fournies

Repas et boissons

  • CafetiĂšre-thĂ©iĂšre
  • Eau embouteillĂ©e gratuite

Autres

  • Chauffage
  • Fer et planche Ă  repasser sur demande

Politiques

Arrivée

Arrivée de 15 h à à tout moment
Âge minimal pour l’enregistrement : 18 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est 10 h.

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.
Les renseignements fournis par l’hĂ©bergement peuvent ĂȘtre traduits au moyen d’outils de traduction automatique.

Rénovations et fermetures

Les installations et les services suivants ne seront pas disponibles du 20 novembre 2025 au 28 février 2026 (ces dates ne sont pas définitives) :
  • Piscine
Les installations saisonniÚres suivantes sont fermées chaque année, du 18 mai au 22 mai :
  • Une des salles Ă  manger
  • Bar-salon
  • Salles de rĂ©union
  • Stationnement
  • Piscine

MĂ©thodes d’accĂšs

Portier

Animaux de compagnie

  • Les animaux de compagnie ne sont pas acceptĂ©s, Ă  l’exception des animaux d’assistance.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.

Types de paiement

Renseignements importants

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit, les cartes de dĂ©bit et l’argent comptant.
Cet hĂ©bergement comprend les dispositifs de sĂ©curitĂ© suivants : un dĂ©tecteur de monoxyde de carbone, un extincteur, un dĂ©tecteur de fumĂ©e, une trousse de premiers soins, et des protections pour fenĂȘtres.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard, les cartes de dĂ©bit et l’argent comptant. Pour assurer la sĂ©curitĂ© des clients, chaque hĂ©bergement de l'Ă©tablissement comprend un dĂ©tecteur de monoxyde de carbone, un extincteur, un dĂ©tecteur de fumĂ©e, une trousse de premiers soins et des protections pour fenĂȘtres.

Hébergement également appelé

Ocean View Hotel Shanklin
Ocean View Shanklin
Hotel The Ocean View Hotel Shanklin
Shanklin The Ocean View Hotel Hotel
The Ocean View Hotel Shanklin
Hotel The Ocean View Hotel
Ocean View Hotel
Ocean View
The Ocean View Hotel Hotel
The Ocean View Hotel Shanklin
The Ocean View Hotel Hotel Shanklin

Avis pour The Ocean View Hotel

Avis

6,8
Note de 10 – Excellent, d’aprùs 42 avis sur 155.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 39 avis sur 155.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 27 avis sur 155.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 25 avis sur 155.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 22 avis sur 155.

7,2/10

Propreté

7,6/10

Service et personnel

6,4/10

Commodités

6,4/10

État et installations de l’hĂ©bergement

6,6/10

ÉcoresponsabilitĂ©

Avis

8/10 – Bien

Margaret

Voyage de couple
Points forts : Service et personnel
Welcoming staff, friendly service and helpful views lovely,
Séjour de 6 nuits en septembre 2025

8/10 – Bien

Andrew

Voyage de couple
Points forts : Commodités
Loved the sea view, but not a lot of parking spaces. Witnessed traffic wardens checking cars in surrounding streets at 22.30 hrs, so be careful!
Séjour de 3 nuits en septembre 2025

8/10 – Bien

Gary

Points forts : Propreté, service et personnel
Séjour de 1 nuit en juillet 2025

10/10 – Excellent

Phil

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

We had a good stay! (4 nights)

On the whole defo 5*! Great location and views. Very friendly staff. Has Indoor swimming pool and we had Breakfast included. Has a bar / lounge area and a welcome feel. Will mention rooms and hotel are a bit dated and onsite parking but limited. But I don’t think they pretend to be a modern hotel.
Séjour de 3 nuits en août 2025

2/10 – Terrible

Denise

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Séjour de 1 nuit en août 2025

4/10 – MĂ©diocre

Tina

Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
The hotel is in poor condition. The photos on the website are very misleading. The room had poor decor. Communal areas need updating and cleaning. However, staff were friendly and helpful.
Séjour de 5 nuits en août 2025

10/10 – Excellent

Lewis

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Stayed here for a night booked online really late at night and was greeted at reception by a very pleasant and helpful young lad whose manners and customer service were second to none (very good), the hotel lobby, hallways and room is exceptionally clean to a high standard and the room was to a high standard. Will be coming back for a longer stay next time and would certainly recommend to friends and family or people in general 👍
Séjour de 1 nuit en août 2025

6/10 – Acceptable

Dorota

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 2 nuits en août 2025

10/10 – Excellent

beena

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Ocean view and walking on the beachfront was amazing. Good value for money. Will recommend to everyone
Séjour de 2 nuits en août 2025

8/10 – Bien

Alana

Points forts : Confort de la chambre

Our experience

On arrival to the hotel it was a pretty foyer we were dealt with quickly but not personally ie how are you today how far have you come,our bedroom was dated but the veiws were amazing,we were half board food was above average and presentation was good service was good but no one really in charge of a young team so no consistency we were also segregated from the other guests which was very noticeable it was very apparent the the hotel has been take oven recently and there were different owns to parts of the business with in the hotel which didn't gel together for a full experience of been on holiday and being look after but they were very conscientious in there areas there was alot of work going on but it didn't interfere with us using all amenities and l believe it will be lovely when it is finished , on day of check out l request my breakfast early 8.am to enable me to make my travel home ,bus ferry,train but the reception could grant this and didn't seem to want to then on check out it was nonexistent just told to leave key on the desk ,so on whole there was so great thing but also something to think about l wish you great success
Séjour de 4 nuits en août 2025

2/10 – Terrible

Joan

Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
I paid for sea view room and I was accommodated in a small, dark room at the back of the hotel. The receptionist told me, that it happens and there is nothing to do about it.
Séjour de 3 nuits en août 2025

10/10 – Excellent

Antonio, leicetster

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Was a decent visit
Séjour de 2 nuits en août 2025

2/10 – Terrible

Mahalia

Voyage en famille
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Definitely not deserving of 3 stars!!!

I will start with the best thing I can say. I was allowed to check in early at 9am after explaining that i was feeling unwell and for that I gave service 2 stars. My room was very disappointing. It did not match photographs online. The carpet was dirty and very worn, the paint on all the furniture was chipped and they didn't bother to put on a valance sheet on the singe bed; the base box was visable. The beds and pillows were very uncomfortable. I left with a severe back and neck pain. The room was cleaned before I arrived and housekeeping attended after the first night. However, they did not attend after the second night, the only thing that was cleaned was the bin. The balcony was dirty on my arrival and I had to clean the chairs myself to sit. The railing of the balcony was unsecured and thwre were workmen next to my windows, so I did not feel comfortable opening the drapes all the way during the day. Breakfast was a stressful process, the wait to be seated and served was very long, food arrived cold. Some of the cups on yhe table were not clean and I could not drink tea or coffee at all on the first day. I expalined to the staff on the first day that I was not comfortable and would like a room change and was ignored. Overall the hotel seems to be in a state of disrepair. I am very disheartened I try to avoid chain hotels when I can and support local but this will make me rethink that.
Séjour de 3 nuits en août 2025

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
After spending one night at this hotel, I ended up with bright red itchy spots all over my body. I don’t know if it was bed bugs, but they definitely ate not mosquito bites. The room is incredibly outdated. The room door lock has paint chipping and peeling. There was a step into the bathroom, which looked quite bizarre. The bathroom floor was wallpapered and the wallpaper was starting to bubble up and peel off, it was also very creaky and made sounds with every movement. Parking was free but it was a nightmare. It took me at least 15 minutes to get out of my parking space. It was back and forth making tiny micro-adjustments until I was able to get out. The only perk to the hotel is the location, but there are plenty of other hotels located on the same road/a couple roads down.
Séjour de 1 nuit en août 2025

10/10 – Excellent

Bimal

Points forts : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Nice view
Séjour de 2 nuits en août 2025

8/10 – Bien

Hannah

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Points forts : Service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
A lovely view from the room and so convenient for the cliff lift to get down to the beach and beachfront entertainment and food. Upon check in we were greeted warmly. Strange that there were no lamps in the room when we entered but reception provided us with a lamp for each bedside table in a short time. Only 2 mugs provided for a 3 people stay and biscuits and toiletries were not topped up throughout our stay. However that said, the food at breakfast and for the evening meal was excellent. Good choices for both main and dessert. The seagulls were rather bold pinching food off the terrace table! Easy walk to catch bus to the needles and wildlife sanctuary. 10 minute walk to Shanklin chine.
Séjour de 4 nuits en août 2025

4/10 – MĂ©diocre

Josly

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Very bad condition of the room when we first walked in the room it was smelly ,very dirty carpets looked like it wasn’t cleaned for ages .the gallery needs a cleaning sticky everywhere bed needs to be changed as it makes noise every time you move , we stayed for 2 nights the next day I thought they will hoover the carpet but they didn’t even bother to change the bins and left the used towels for us to use again our breakfast was included the staff didn’t even smile at all we greeted the lady with good morning she just turned around and walked away which was really rude we felt like they were only talking to people nicely who they felt like to the staff needs more training and the building and the rooms need renovations
Séjour de 2 nuits en août 2025

8/10 – Bien

Sonu

Séjour de 2 nuits en août 2025

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hĂ©bergement
Opholdet var fint nok, men hotellet bar prĂŠg af manglende vedligehold, dvs. det var slidt. Det virkede desuden som om det var lidt underbemandet
Séjour de 1 nuit en juillet 2025

2/10 – Terrible

Prakash Wagley

Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
I have never been to such a horrible room. The old, damp, torn carpet and the furniture—oh my god—look like they were collected from a street dump. The hotel needs serious renovation; it’s not good value for money for a room to stay in. Breakfast felt like a queue for some charity food supply, with very limited time. Flies around and dirty plates. We felt so sophisticated inside room have to sleep opening balcony door in fear. Staffs are helpful, they gave their best to make us happy but property they can’t do anything unless maintained and provided quality fixtures fittings. I believe because of staffs efforts this property is holding its strength otherwise it would have been grounded. My wife was very upset I chose this property from Expedia looking at photos which are different from reality.
Séjour de 3 nuits en août 2025

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Bathroom smelt of vape. Shower a little out dated and slow. Breakfast was good though. Staff were friendly.
Séjour de 2 nuits en août 2025

10/10 – Excellent

Cathleen

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Lovely holiday!

Absolutely wonderful stay. Very clean room, just needed to request extra pillows, which were provided and made sleeping much easier. Quiet room, wonderful sounds of seagulls in the morning. A lovely view of the sea through one window! So pleasant, and a great location!
Glimpse of the sea
Beautiful entrance
Very pleasant room
Séjour de 2 nuits en août 2025

8/10 – Bien

Craig T

Voyage en famille
Points forts : État et installations de l’hĂ©bergement, confort de la chambre

Good

Cleaning of room was not good, however room view very pleasant and staff all wonderful.
Séjour de 1 nuit en juillet 2025

8/10 – Bien

Jane

Points forts : Service et personnel
Séjour de 1 nuit en août 2025

8/10 – Bien

Richard

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
I was happy with all aspects, including great pool. Food and service good. One small niggle - only one very small shower gel for 2 nights. But, overall good and would come again
Séjour de 2 nuits en août 2025