Hotel Toronto

Hébergement 3.0 étoiles
HÎtel 3 étoiles à proximité de Chandni Chowk (marché) et avec accÚs direct au centre commercial

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Galerie de photos de l’hĂ©bergement Hotel Toronto

Salle de réception
Repas dans la chambre
Draps italiens de Frette, lit avec matelas en mousse à mémoire, bureau
Extérieur
Salle de réception

Avis

6,6 sur 10 – 

Commodités populaires

  • DĂ©jeuner disponible
  • Service aux chambres
  • Stationnement compris
  • Buanderie
  • Climatisation
  • Entretien mĂ©nager

Explorez la région

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10072 /1, Multani Dhanda, Paharganj, New Delhi, Delhi N.C.R, 110055
  • Place, Chandni Chowk (marchĂ©)
    â€Ș2 min en voiture‬
  • Place, Jama Masjid
    â€Ș3 min en voiture‬
  • Place, Gurudwara Bangla Sahib
    â€Ș4 min en voiture‬
  • Airport, Delhi (DEL-AĂ©roport international Indira Gandhi)
    â€Ș22 min en voiture‬

Options de chambre

Chambre Standard

  • 23 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

Chambre exécutive

  • 28 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

Chambre

  • 33 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 3 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

Chambre familiale

  • 37 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 4 personnes
  • 1 lit double ou 1 trĂšs grand lit

D’autres options intĂ©ressantes

À propos du quartier

New Delhi

Séjour au Paharganj.En séjournant à hÎtel du quartier Paharganj, vous serez à moins de 3 km de Chandni Chowk (marché) et de Rue commerçante Ajmal Khan Road. Gole Market et Faculté de médecine Lady Hardinge se trouvent également à moins de 3 km.

À proximitĂ©

  • Chandni Chowk (marchĂ©) - 2 min en voiture - 1.8 km
  • Jama Masjid - 3 min en voiture - 2.6 km
  • Fort rouge - 4 min en voiture - 3.3 km
  • Gurudwara Bangla Sahib - 4 min en voiture - 3.2 km
  • Porte India - 9 min en voiture - 5.0 km

Transport

  • Gare de New Delhi : Ă  14 min de marche
  • Station de mĂ©tro Rama Krishna Ashram Marg : Ă  14 min de marche
  • AĂ©roport international Indira Gandhi (DEL) : Ă  38 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘKFC - ‬4 min Ă  pied
  • â€ȘDarbar - ‬5 min Ă  pied
  • â€ȘKFC - ‬5 min Ă  pied
  • â€ȘSita Ram Diwan Chand Chole Bhature - ‬10 min Ă  pied
  • â€Șmadan cafe - ‬13 min Ă  pied

À propos de cet hĂ©bergement

Hotel Toronto

HÎtel 3 étoiles à proximité de Chandni Chowk (marché) et avec accÚs direct au centre commercial
There's a restaurant on site. A free manager's reception is offered. A computer station is on site and WiFi is free in public spaces. A business center and limo/town car service are available. An airport shuttle (available 24 hours) and a theme park shuttle are available for a fee. A rooftop terrace, tour/ticket assistance, and coffee/tea in a common area are also featured at the business-friendly Hotel Toronto. The hotel can provide concierge services and wedding services. Self parking and valet parking are free. The property offers extended parking privileges.

Smoking is allowed in designated areas at this 3-star New Delhi hotel.

  • 1 building
  • 20 guestrooms or units
  • 4 levels
  • Built in 2012
  • Manager's reception (free)
  • Terrace on the roof
  • Business facilities
  • Breakfast available (surcharge)
  • Coffee in lobby
  • Dry cleaning
  • Self-service laundry
  • Front desk (24 hours)
  • Express check-in
  • Express check-out
  • Storage area for luggage
  • Front-desk safe
  • Car service
  • Tour and ticket information
  • Concierge
  • Wedding services available
  • Newspapers in lobby (free)
  • Television in lobby
  • Bellhop
  • Elevator
  • Smoking in designated areas
  • Dining venue
Hotel Toronto possÚde 20 climatisées accessibles par des couloirs extérieurs. Toutes sont dotées : une laveuse-sécheuse et journaux (gratuits). Les lits sont dotés de : lit avec matelas en mousse à mémoire et de draps italiens de Frette. Un téléviseur à DEL de 32 po avec chaßnes numériques. La salle de bain comprend : douche avec douche cascade et articles de toilette (gratuits).

Les clients peuvent accéder à Internet gratuitement par une connexion sans fil. Les services d'affaires comprennent : un bureau et un téléphone. Les appels locaux gratuits sont aussi compris (certaines restrictions peuvent s'appliquer). L'entretien ménager est assuré tous les jours et le service suivant est disponible sur demande : massage dans la chambre.

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Pour les familles

  • Buanderie
  • Chambres insonorisĂ©es
  • Laveuse-sĂ©cheuse dans la chambre
  • Lit d’appoint (supplĂ©ment)

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi gratuit
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Stationnement gratuit hors site
  • Service de navette aĂ©roportuaire aller-retour offert jour et nuit (supplĂ©ment)
  • Service de navette locale dans un rayon de 20 km
  • Service de navette depuis la gare ferroviaire (supplĂ©ment)
  • Navette entre l’hĂŽtel et le centre commercial (supplĂ©ment)
  • Navette entre l’hĂŽtel et le parc d’attractions (supplĂ©ment)
  • Service de limousine ou de voiture urbaine
  • Stationnement libre-service gratuit sur place
  • Service de voiturier gratuit sur place
  • Stationnement de longue durĂ©e sur place
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant disponible

Repas et boissons

  • DĂ©jeuner continental offert tous les jours de 7 h 30 Ă  10 h moyennant des frais de 2 INR par personne
  • CafĂ© et thĂ© dans les espaces communs
  • RĂ©ception gratuite organisĂ©e par la direction
  • Un restaurant

Activités

  • TĂ©lĂ©viseur dans les aires communes

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matiĂšre d’accessibilitĂ©, veuillez communiquer avec l’hĂ©bergement Ă  l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue aprĂšs la rĂ©servation.
  • Ascenseur
  • Chemin de circulation accessible en fauteuil roulant
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant

Commodités de la chambre

Divertissement

  • TĂ©lĂ©viseur Ă  DEL de 32 po avec chaĂźnes numĂ©riques

Chambre

  • Draps italiens Frette
  • Lit d’appoint (supplĂ©ment)
  • Matelas en mousse Ă  mĂ©moire de forme

Salle de bain

  • Articles de toilette gratuits
  • Douche
  • Douche cascade
  • Salle de bain privĂ©e
  • Serviettes fournies

Repas et boissons

  • Service aux chambres en tout temps

Autres

  • AccĂšs par des corridors extĂ©rieurs
  • Appels locaux gratuits
  • Bureau
  • Chambres insonorisĂ©es
  • Climatisation
  • Journaux quotidiens gratuits
  • Laveuse-sĂ©cheuse
  • TĂ©lĂ©phone
  • Ventilateur de plafond

Politiques

Arrivée

Arrivée à partir de midi
Arrivée sans contact offerte
Arrivée express
Âge minimal pour l’enregistrement : 18 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est midi.
Départ sans contact offert
Départ express

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Cet hĂ©bergement assure le transport de ses clients depuis l’aĂ©roport et la gare ferroviaire (un supplĂ©ment peut ĂȘtre exigĂ©). Pour organiser le transport, les clients doivent communiquer avec l’hĂ©bergement (48 heures avant l’arrivĂ©e) en utilisant les coordonnĂ©es fournies dans la confirmation de rĂ©servation.
Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.

MĂ©thodes d’accĂšs

Portier

Animaux de compagnie

  • Hotel Toronto n’accepte pas les animaux de compagnie ni les animaux d’assistance.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.
  • Kids stay free! One child 5 years old or younger stays free when using existing bedding.
  • Rollaway/extra beds are available for INR 400 per night.
  • Cribs (infant beds) are not available.

Types de paiement

Renseignements importants

Extras en option

Les frais et les dĂ©pĂŽts indiquĂ©s ci-dessous seront facturĂ©s au moment de l’octroi du service, de l’arrivĂ©e ou du dĂ©part.

  • Prix du dĂ©jeuner continental : environ 2 INR par personne
  • Service de navette aĂ©roportuaire : 1800 INR par vĂ©hicule (aller-retour)
  • Lit d’appoint : 400 INR par nuit

Cette liste n’est peut-ĂȘtre pas complĂšte. Les montants des frais et des dĂ©pĂŽts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Le nom du détenteur de la carte de crédit utilisée à l'arrivée pour payer les frais accessoires doit correspondre au nom principal de la réservation.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©.
Des modes de paiement sans argent comptant sont offerts
Cet hébergement comprend les dispositifs de sécurité suivants : un extincteur, un systÚme de sécurité, et une trousse de premiers soins.
Veuillez noter que les normes culturelles et les politiques relatives aux clients peuvent ĂȘtre diffĂ©rentes selon le pays et l'Ă©tablissement. Les politiques Ă©noncĂ©es sont dĂ©finies par l'Ă©tablissement.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Le nom du titulaire de la carte de crĂ©dit utilisĂ©e Ă  l’arrivĂ©e pour payer les frais accessoires doit correspondre au nom principal associĂ© Ă  la rĂ©servation. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard et la carte Diners Club. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©. 
    Pour assurer la sécurité des clients, chaque hébergement de l'établissement comprend un extincteur, un systÚme de sécurité et une trousse de premiers soins. Des modes de paiement sans argent comptant sont proposés pour toutes les transactions.

À noter

  • ConformĂ©ment Ă  la loi locale, les couples pourraient ne pas pouvoir partager une chambre s’ils ne sont pas mariĂ©s. Les clients doivent prĂ©senter une preuve de mariage si l’établissement le demande.
  • Un enfant de 5 ans ou moins sĂ©journe gratuitement dans la mĂȘme chambre que son parent ou tuteur s’il utilise les lits en place.
  • Seuls les clients enregistrĂ©s sont autorisĂ©s dans les chambres.
  • Les animaux de compagnie et les animaux d’assistance ne sont pas autorisĂ©s sur place.

Hébergement également appelé

Hotel Toronto New Delhi
Toronto New Delhi
Hotel Toronto Hotel
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Hotel Toronto Hotel New Delhi

Avis

Avis pour Hotel Toronto

6,6

6,4/10

Propreté

6,8/10

Service et personnel

2,0/10

Commodités

6,2/10

État et installations de l’hĂ©bergement
Note de 10 – Excellent, d’aprùs 13 avis sur 55.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 15 avis sur 55.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 10 avis sur 55.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 6 avis sur 55.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 11 avis sur 55.

Avis

4/10 – MĂ©diocre

Laurianne

Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Ma chambre était correcte si ce n'est l'eau glaciale. La chambre à mon ami était elle pleins d'insectes dans le lit...

8/10 – Bien

Hajare, France

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

"Home away from Home"

The hotel in Delhi where "everyting is possible" thanks to Mr. Assif Hussein and the staff. The hotel facilities and comfort are very good : according to indian standars! we found the room very clean, well managed, spacious and reliable to the pictures in the advertisments. Only negative point is the wifi only available in the lobby. The staff of the hotel is very friendly and always looking forward to help the guests as much as possible. We also met the general manager Mr. Amar who was very accomodating. At first sight you will find the area very crowded and noisy but the hotel street is calm, no problem to sleep which is rare in Delhi. We had a perfect stay because : - they upgraded us (we were 2) to a bigger room after 2 days in 3pax room ! - reduction on room price for a long stay - helped us by accepting euros to pay the hotel room - they kept the luggages when we checked out for Amritsar during 3 days - a breakfast was possible at 2 a.m when everything was closed in the neihgberhood - they upgraded us for free again in a 4 pax room !! - very professional staff We would highly recommand this hotel to foreigners thanks to the great hospitality and atmosphere. See you soon.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Confort de la chambre

bien pour 1 ou 2 nuits

Rue isolée, un peu loin du quartier vivant de pahar gang (10min a pieds de main street) Hotel au calme

8/10 – Bien

Uthaya

Points forts : Confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Séjour de 6 nuits en mars 2019

2/10 – Terrible

Mari

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Just horrible

Really horrible place, smelly and untidy. Could not recommend to anyone. Don't go there.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Muy justito en general

Nos cobraron mås por hacer el check in antes de su hora. El hotel justito de limpieza,el aire acondicionado y el ventilador hacian mucho ruido y la calle es bastante ruidosa ruidosa.Ademås, entra luz por la ventana.Teniamos incluido el desayuno y después de avisar nosotros, nos dijeron que no habia opción de elegir y nos subieron a la habitacion 4 rebanadas de pan de molde sin tostar y unos tarritos muy escasos con mantequilla y mermelada con 2 zumos de tetrabrik pequeños.

4/10 – MĂ©diocre

adrian, zurich

Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hĂ©bergement, confort de la chambre

Below expectation ought to have shuttle service

Not what expected very disappointed by owner not staff

2/10 – Terrible

Ammar, New Delhi

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Worst hotel staff ever

I booked a room for two nights when I arrived exhausted after a long travel and after roaming around the location tryig to fin the hotel, with a stupid face the receptionist simply says we don't have empty rooms. No apology no sorry nothing. Piece of advice DON'T BOOK THIS HOTEL.

8/10 – Bien

Av

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Good hotel and great value

We had two stays at hotel toronto and both were very good. We were upgraded to the family room which was quite nice and the staff were very accomodating and friendly with any questions. The room itself was quite clean and the rooms service also quite great. No complaints. The locations is good and just off the main street in Pharganj but can be a little tricky to find at first. Overall a great stay at a reasonable price, would come back here.

8/10 – Bien

ZABI, CANADA

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
We stayed for few days at this location. The guys at front desk were very helpful. They guided us about few location and sightseeing in Delhi that we weren't aware of. The morning breakfast was good and rooms were tidy and neat.

10/10 – Excellent

great hotel, Delhi

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

excellent staff and hotel

excellent

2/10 – Terrible

RESHMA, Amsterdam

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

A nightmare!!! Never stay there!

This is the worst hotel ever. When we arrived there after a 30 hour journey they told us the hotel was full while we had paid in full in advanced. Then they offered us another hotel without informing us that it woukd be for 1 night only. When I heard after the first night that we had to shift again and that to a horrible hotel I called hotels.com to refund the rest of our stay. They promised to do so but after 2 weeks no trace of the money. This is sooo bad I cannot believe it. Now I have to chase hotels.com to get our money back, unbelievable. Never ever stay at Toronto they are not to trust.

2/10 – Terrible

Naba, Toronto, Canada

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Not Credible- be aware

I booked a room in advance based on positive reviews I had seen online. The hotel was difficult for the airport taxi driver to locate. I informed the hotel about my booking 3 days ago and also requested info for a bus tour to Taj Mahal. When I got to the hotel, I was asked to pay. I said I would pay at the time of check out, to which the staff agreed. I was then told to follow a boy, but he took me outside. I asked whee we were going. He said to the other hotel because that one was full. He took me to the street to get an auto, for he said it is another 2-3 KMs away. I returned to the front desk and told that I'd like to cancel the reservation, to which he agreed. I went back to street, found an auto, put my luggage in and went to central Delhi to find another hotel, which I luckily did.

2/10 – Terrible

Francisco J, Los Angeles, CA

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

BEWARE THIS HOTEL!

What I experienced at this hotel was absolutely ridiculous and I would not wish it upon my worst enemy. I arrived at about 7am to the lobby and had requested early check in weeks earlier. I spoke to reception and they said my room would be ready shortly, but after it started taking a while I said I would go sightseeing and come back later. Eventually, I returned to the hotel in the evening, exhausted after 24 hours of flying and a long day walking, getting used to Delhi, and sightseeing, to hear the news that my room was no longer available because a pregnant woman was staying there. This was interesting and sketchy because I had been told earlier that my room was available for me and just needed to be cleaned etc. Then the manager offered me an "upgraded" room in a nearby hotel, to which I had no choice but to relocate to, since they wouldn't budge on getting me a room at this one. Finally we arrive, and not only is the new room the exact same as what the other should have been (I.e. not an upgrade), but there was a disgusting, foul stench in the bathroom, which they knew about since they left the fans on, and no toilet paper. It is unbelievable that they gave me such a poor accommodation after all they put me through. Hotel staff, besides management, were polite, helpful and friendly. Pretty close to Connaught Place and New Delhi Station. AVOID at all costs.

2/10 – Terrible

kat, virginia

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Don't

My friend and I had a reservation and arrived at 1 30 am. The person checking us in was the owner. He decided that he was not going to give me a room at that hotel and that he was going to send me in a taxi (at our expense) to his other, newer property, wherever that was, I still don't know. He sent his bag boy with us to hail a cab/stand on the side of the road at 2 am. His bag boy wasn't going to come with us. 4 taxis go by and aren't willing to take us to this other place. At this point we were both very upset. The owner didn't even give me a receipt for the money that I had paid and when I tried to explain that we had a tour guide picking us up from his hotel that I had a reservation for that was due to arrive at 4 30 am the same day, he didn't care. At that point we got our money back. Tldr: owner of hotel didn't honor reservation.

4/10 – MĂ©diocre

Urmas

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

Christian, Vienna

Points forts : Service et personnel, confort de la chambre

Good bugdet hotel with phantastic bed quality

This hotel at the edge of Paharganj is a good budget option, especially because the bed was the best I had in one month of Indian budget hotels. It is really outstanding!! The room could have been a cleaner, but everything else was ok. The location is not great. The hotel is difficult to find at the end of a side street, and the hotel name is not lit in the night.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Close to the station Little hard to get to

8/10 – Bien

Adrian Dorin, Wien

Points forts : Service et personnel
Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Preis Leistung VerhÀltnis stimmt

GĂŒnstige Unterkunft, dafĂŒr schon ziemlich abgewohnt. Aufgrund Nebenstraße LĂ€rm doch irgendwie ertrĂ€glich. "Touristenaufschlag" fĂŒr flughafenabholung und so, dafĂŒr zuverlĂ€ssig.

2/10 – Terrible

Miroslava

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

DO NOT STAY HERE, PERIOD

Walked the streets of New Delhi (ND) for 14 hours, returned back to the room to find out there was no hot water. They attempted to fix the issue but couldn't; reception advised that they would move us to an alternate hotel 15-20 minutes further out of ND, but we had to leave in 5 hours so we kindly refused. I asked for a discount when the manager called asking to talk to me. He advised that all of ND was currently out of hot water (stop laughing those who are reading!) and that there was a problem with the river that supplied water to the city. I threw the phone back to the guy behind the desk and went back to my room. DO NOT STAY HERE, for the price was pathetic for what is actually on offer... the walls are literally dirty; stay a 10 minute walk to the south.

8/10 – Bien

Rajeev

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

8/10 – Bien

Barney and Jess, Cambridge, UK

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Helpful Hotel off the noisy street

Had a nice stay at this hotel, extended by a day. Staff were amazing, tour to Agra had the safest driver we've seen in India so far. Also came to police station to translate when my phone was stolen on the street.

2/10 – Terrible

Praveen, Santa Clara

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Hotel was overbooked and no room at 2am! Avoid!

Please don't stay here. Go elsewhere if you can. I booked on hotels.com and I guess these people don't have a good coordination with Hotels.com/Expedia. I had to arrive in Delhi at 11pm but my flight got delayed and I ended up arriving at 12:30am. I don't speak much Hindi. By the time I got an Uber and reached here, it was close to 2am! It is in a small galli (or alley) in Paharganj. The staff were sleeping when I came. I had to wake them up. They opened the door and told me that they had overbooked all the rooms and I that I don't have a room now (even though guaranteed by hotels.com). The staff was nice and said they would take me to a "sister hotel" about a 10 min walk away from this one. It's 2am in the night and I was not prepared to walk for 10 min with my luggage in a new city where I don't speak the language. So, I just called up Hotels.com and booked myself on a nicer $100 per night hotel on Ashoka Road. This being India, despite booking on the internet, I guess it helps to call a day in advance and let them know when you are arriving and that you are arriving for sure! Don't risk it, stay at a better place.