Al-Fanar Palace Hotel

Hébergement 3.5 étoiles
HÎtel 3,5 étoiles prÚs de Centre commercial Al Abdali

Choisissez des dates pour afficher les prix

Galerie de photos de l’hĂ©bergement Al-Fanar Palace Hotel

Façade de l’hĂ©bergement  – soirĂ©e/nuit
Salle de bal
Mariage Ă  l’intĂ©rieur
Intérieur
Minibar, coffre-fort pour ordinateur portable, systùme d’insonorisation

Avis

5,4 sur 10 – 

Commodités populaires

  • Baignoire Ă  remous
  • Piscine
  • Gym
  • Service aux chambres
  • Entretien mĂ©nager
  • Buanderie

Explorez la région

Map
Queen Rania Al Abdullah Street, Amman, 11196
  • UniversitĂ© de Jordanie
    â€Ș15 min Ă  pied‬
  • Centre commercial d'Amman
    â€Ș3 min en voiture‬
  • Centre commercial Al Abdali
    â€Ș5 min en voiture‬
  • Amman (AMM-AĂ©roport international de la reine Alia)
    â€Ș43 min en voiture‬

Options de chambre

Chambre triple Standard

  • 25.00 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 3 personnes
  • 3 lits jumeaux

Chambre simple Standard

  • 25.00 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 1 personne
  • 1 lit jumeau

Chambre Standard double

  • 25.00 mÂČ
  • Vue sur la ville
  • 2 personnes
  • 1 lit double

D’autres options intĂ©ressantes

À propos du quartier

Amman

Dans une zone commerciale.À moins de 3 km de hĂŽtel Ă  Amman, vous trouverez King Hussein Cancer Center et UniversitĂ© de Jordanie. Jordan University Hospital et Centre commercial Al Mukhtar se trouvent Ă©galement Ă  moins de 3 km.

À proximitĂ©

  • UniversitĂ© de Jordanie - 15 min Ă  pied - 1.3 km
  • Centre commercial d'Amman - 3 min en voiture - 2.3 km
  • Rue commerçante Abdali Boulevard - 5 min en voiture - 4.9 km
  • Centre commercial Al Abdali - 5 min en voiture - 4.9 km
  • Centre commercial The Galleria Mall - 7 min en voiture - 6.0 km

Transport

  • Amman (AMM-AĂ©roport international de la reine Alia) : Ă  53 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘÙ…Ű·Űčم Ű§Ű”ÙˆÙ„ Ű§Ù„Ű¶ÙŠŰ§ÙŰ© - ‬4 min en voiture
  • â€ȘFruit Salad - ‬4 min en voiture
  • â€ȘAlia Restaurant - ‬4 min en voiture
  • â€ȘÙƒÙ„Ű§ŰŹ ŰčÙ…Ű± - ‬2 min en voiture
  • â€ȘShmagh & Koffiyeh Cafe - ‬4 min en voiture

À propos de cet hĂ©bergement

Al-Fanar Palace Hotel

HÎtel 3,5 étoiles prÚs de Centre commercial Al Abdali
There's a restaurant on site. WiFi is free in public spaces. As a guest of Al-Fanar Palace Hotel, you'll find an outdoor pool, a health club, a hot tub, and a sauna. There are 5 meeting rooms available. A shuttle from the airport to the hotel (available 24 hours) is available for a fee. A rooftop terrace, tour/ticket assistance, and a garden are also featured at Al-Fanar Palace Hotel. Self parking is free.

This 3.5-star Amman hotel is smoke free.

  • 1 building
  • 150 guestrooms or units
  • 7 levels
  • Terrace on the roof
  • Coffee in lobby
  • Dry cleaning
  • Tour and ticket information
  • Wedding services available
  • Garden
  • Newspapers in lobby (free)
  • Elevator
  • No smoking on site
  • Dining venue
Al-Fanar Palace Hotel possÚde 150 climatisées dotées de : un minibar et un coffre-fort pour ordinateur portable. Cet hÎtel à Amman offre gratuitement un accÚs à Internet sans fil. La salle de bain comprend : baignoire et douche séparées et séchoir à cheveux. L'entretien ménager est assuré tous les jours et le service suivant est disponible sur demande : fer et planche à repasser.

Langues

Arabe, anglais

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Pour les familles

  • Chambres insonorisĂ©es
  • Piscine extĂ©rieure

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi gratuit
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Service de navette depuis l’aĂ©roport offert jour et nuit sur demande (supplĂ©ment)
  • Stationnement libre-service sĂ©curisĂ© offert gratuitement sur place
  • Stationnement sur place incluant des places hors rue

Repas et boissons

  • CafĂ© et thĂ© dans les espaces communs
  • Un restaurant

Activités

  • Baignoire Ă  remous
  • Bain de vapeur
  • Centre d’entraĂźnement
  • Piscine extĂ©rieure
  • Sauna

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matiĂšre d’accessibilitĂ©, veuillez communiquer avec l’hĂ©bergement Ă  l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue aprĂšs la rĂ©servation.
  • Accessible en fauteuil roulant (peut prĂ©senter des restrictions)
  • Ascenseur

Commodités de la chambre

Divertissement

  • TĂ©lĂ©viseur

Chambre

  • Draps fournis

Salle de bain

  • Baignoire et douche sĂ©parĂ©es
  • SĂ©choir Ă  cheveux
  • Serviettes fournies

Repas et boissons

  • Minibar
  • Service aux chambres en tout temps

Autres

  • Chambres insonorisĂ©es
  • Climatisation
  • Coffre-fort pour ordinateur portable
  • Fer et planche Ă  repasser sur demande
  • Journaux quotidiens gratuits

Politiques

Arrivée

Arrivée de 15 h à 23 h 30
Arrivée sans contact offerte
L'arrivée tardive est octroyée selon la disponibilité.
Âge minimal pour l’enregistrement : 15 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est 15 h.
Départ sans contact offert

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Cet hĂ©bergement ne dispose d’aucune rĂ©ception.
L’hîte accueillera les clients sur place.

MĂ©thodes d’accĂšs

Accueil par l'hĂŽte

Animaux de compagnie

  • Al-Fanar Palace Hotel n’accepte pas les animaux de compagnie ni les animaux d’assistance.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.

Types de paiement

Renseignements importants

Extras en option

Les frais et les dĂ©pĂŽts indiquĂ©s ci-dessous seront facturĂ©s au moment de l’octroi du service, de l’arrivĂ©e ou du dĂ©part.

  • Service de navette aĂ©roportuaire : 35 JOD par vĂ©hicule

Cette liste n’est peut-ĂȘtre pas complĂšte. Les montants des frais et des dĂ©pĂŽts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©.
Cet hébergement comprend le dispositif de sécurité suivant : un extincteur
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard et la carte American Express. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©. Pour assurer la sĂ©curitĂ© des clients, chaque hĂ©bergement de l'Ă©tablissement comprend un extincteur.

À noter

  • La piscine est accessible Ă  partir de 9 h jusqu’à 21 h.
  • Une rĂ©servation est requise pour les services de massage. Pour rĂ©server, communiquez avec l’hĂŽtel avant votre arrivĂ©e Ă  l’aide des coordonnĂ©es indiquĂ©es dans la confirmation de votre rĂ©servation.
  • Les animaux de compagnie et les animaux d’assistance ne sont pas autorisĂ©s sur place.

Hébergement également appelé

Al-Fanar Palace
Al-Fanar Palace Amman
Al-Fanar Palace Hotel
Al-Fanar Palace Hotel Amman
Al Fanar Palace Hotel
Al-Fanar Palace Hotel Hotel
Al-Fanar Palace Hotel Amman
Al-Fanar Palace Hotel Hotel Amman

Avis pour Al-Fanar Palace Hotel

Avis

5,4
Note de 10 – Excellent, d’aprùs 3 avis sur 26.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 5 avis sur 26.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 7 avis sur 26.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 3 avis sur 26.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 8 avis sur 26.

6,0/10

Propreté

5,8/10

Service et personnel

4,0/10

Commodités

5,6/10

État et installations de l’hĂ©bergement

2,0/10

ÉcoresponsabilitĂ©

Avis

2/10 – Terrible

Saadeddine

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

DON'T VISIT

This is a very low level hotel, not worth the stay at all. There's no internet Rooms are dirty AC is not working Plugs are not working, only 1 or 2 There's no cable TV Elevators not working Floors sticky Everyone smokes everywhere
Séjour de 2 nuits en juillet 2021

10/10 – Excellent

Noor udin

Séjour de 1 nuit en juillet 2021

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Very bad experience at Al-Fanar

Hi there, this was one of the worst Hotels we have ever booked in Amman Jordan. We are from Australia, & New Zealand. We booked a room in January at Al Fanar for 22 nights including breakfast, through the website Hotels.com. Upon arrival at the hotel after 30 hours of travel we were rejected breakfast although we showed evidence on our booking that it included breakfast. I have raised this issue with a person named Lj, who works for Hotels over the phone, i still have this email. Unfortunately, this issue was not resolved and my brother and I spent 22 nights without breakfast at the hotel, as the reception refused to arrange it for us, they asked us for MORE money. In addition, my brother had his phone charger go missing after a room services had happened, and the person at the hotel reception asked us for 4x the price to get us a charger, when in the first place it was not our fault that it went missing. Lack of honesty, they also mentioned to me that it was better to book by paying cash at the reception, because i tried booking another room using the hotels wifi for another group of people, and their wifi didn't allow that option. We have spent a lot of money in this trip expecting for breakfast, to be included and not expecting our personal belongings to go missing. My brother had to go down the road hunting to find another charger. They only like short bookings - 1 or 2 nights maximum 5 nights. Anything more they will treat you unprofessionally.
Séjour de 22 nuits en janvier 2020

6/10 – Acceptable

Nelli

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Points faibles : Service et personnel

bra men besvikelse

Trevlig personal, rent men de hÄller inte nÄgon överenskommelse man gjort med de sÄ dÀrför oerhört besviken.
Séjour de 9 nuits en septembre 2019

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté
Det var bra stÀdning, vanliga möbler, gardiner kan man inte öppna . Om det Àr fest i deras festnivÄ man kan inte sitta i receptionen pÄ grund ov hög musik.
Séjour de 4 nuits en août 2019

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Complete Dump in less desirable side of Amman

The worst hotel I’ve ever stayed in. I’m no stranger to staying in budget hotels abroad, but this one has been the absolute worst. The hotel is outdated and in horrible shape. Don’t let pictures of the lobby fool you. Our first room was dirty and full of broken/unrepaired items (electrical outlets didn’t work, tub in shower was cracked and dirty, toothbrush holder was hanging off the wall, towel shelf was hanging off the wall, peep hole in our door was cracks and unusable, room phone didn’t work, curtains were dusty, lamps were broken, etc...). The worst part about our room was ants (we were on the 4th floor), and flies that kept coming out of a drain in the bathroom floor. After tolerating our first room for a few days, we finally asked for a new room. The new room still had flies coming out of the floor in the bathroom and the safe didn’t work. I ended up carrying all of our cash around on my person because I had so much distrust for this hotel. On top of all the frustration we were feeling due to the abhorrent state of our first room, the manager blamed us for staying in a room we weren’t happy with! Also, hotel staff flagged down cabs for us twice and, unbeknownst to us until the end of our cab rides, had agreed with the cab drivers on a rediculous sum for the cab fare that was more than it should have cost. This hotel should not be recommended to anyone. It was a complete dump on the less desirable side of Amman. Almost ruined our entire trip. Sad, but true.
Séjour de 11 nuits en juin 2019

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Commodités
Fair price 2.5 stars quality if you dont expect much it will be ok
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Points faibles : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
not clean at all !! the room are very smelly and the hotel inside looks very old ! by the way the staff are friendly.
Séjour de 1 nuit en mai 2019

8/10 – Bien

Hisham

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Gut

Sehr nette Personal, Alles war gut bis auf ein Problem und zwar mit dem Internet! Es gibt Internet aber sehr begrenzt! D.h. man darf weder Download noch abload! Nicht einmal ein Bild oder ein WhatsApp Sprachdatei!
Séjour de 6 nuits en juin 2017

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

2/10 – Terrible

Imad

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
It's dirty, this place is not worth 3,1/2 star its old building and dirty with no service

6/10 – Acceptable

Beachygal, berkeley,ca

Points forts : Service et personnel

Here on a tour...

As far as three stars go-especially in capital cities- it is okay. I had a friendly greeting at 3 am when I arrived. Got to sleep comfortably until a harpy rang early looking for payment. Hotel shows its age and chain lock is feebly attached to molding that falls off at slightest touch. A bit far from things. But staff are friendly and the buffet breakfast is very good- great foool. Sure wish the lovely terrace was non-smoking but too common here.

2/10 – Terrible

omar , N

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Disgusting

Cockroach was killed by me in room, water was cut off and toilet didn't work and they didn't move us to another room

8/10 – Bien

hasan

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

encouyrage others to stay in al fanar

it was good and comfortable

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

good hotel

it is very clean and quite hotel. supportive staff

4/10 – MĂ©diocre

Harry

Points faibles : État et installations de l’hĂ©bergement, confort de la chambre

Greit hotell, men trenger oppussing

Rommet bÊrer preg av at dette ikke er et nytt hotell,men enkelte ting burde vÊre enkelt Ä fikse. Man trenger ikke legge hullete laken pÄ senga, og man kan fikse dusjhodet uten at gjestene behÞver Ä klage fÞrst. Rommet var stort, men det var lite lys. Pluss for gratis safe pÄ rommet, stort minus for vegg til vegg teppe som luktet ganske kraftig bÄde i rommet og i korridorene i 4. etasje. Betjeningen var veldig serviceinnstilte, men ikke veldig glade for klager. Litt snodig med gjennomlysing av all bagasje og metalldetektor ala flyplass fÞr man kom inn i resepsjonen, men det er vel slik verden har blitt. Frokosten var ingen kjempestart pÄ dagen. Eggene var gamle med svart ring inni, croissantene var tÞrre og det var lite utvalg. Samlet sett vil jeg nok velge et hotell med litt hÞyere standard neste gang jeg drar til Amman.

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Bad and noisy hotel

We had very bad experience with rude staff.. they did not even clean our room ..

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Amazing!

This hotel literally has everything you need. Gym, pool, jacuzzi, and the rooms are extremely spacious. My friends and I went and we had such an amazing time there. The hotel staff was extremely helpful and friendly. They really went out of their way to help us out. If I ever go back to Jordan again, I will definitely stay there! =)

6/10 – Acceptable

Marc, Quebec, Canada

Points faibles : Service et personnel

We were expecting more !

The room was huge but a little "overdue". We ask ourself if it was an "internet" room for those who doesn't pay the whole amount. We were on the army floor. Yes, all the other rooms were filled with Palestinian police sharing their rooms with another soldier. The carpet was a little crappy with burnt mark and all these stuff. But the bed was huge and comfortable and the soldiers were silent after 10 pm. The staff was too busy to take a real care of us. Attention !!! When we register, the guy dropped our Israeli visas on the floor behind the counter and we had to tell him to bring the visas back inside our passports. Whitout those visas, impossible to come back to Allenby bridge. If we wouldn't pay attention,we would have lost our visas. CAREFULL. The breakfast was ordinary.

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

DÄligt

Allt pÄ hotellet var dÄligt....det luktade bensin/tÀndvÀtska i rummet..otrevlig personal....rummet var sliten

4/10 – MĂ©diocre

Charles

Points forts : Propreté, confort de la chambre
Points faibles : Service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Frankly, it looks OK from the outside, but needs a major refit internally. It's very dated and tired looking now. The reception staff and housekeeping staff were quite good, but the waiters clearly had little, or no, training. I woudn't stay there again. IIt's on a very main and noisy main road...hard to cross much of the time. There's nothing around it of any interest, lucky taxis are cheap in Amman,

4/10 – MĂ©diocre

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Points faibles : Service et personnel

Al-Fanar Palace hotel

the hotel is clean, location is not good, their Restaurant is not at all good, there are no nearby good restaurants, difficult to get taxi. there is no parking area, WiFi is not available in rooms you have to get down the to the lobby where also you get hardly connection. Rooms are Clean and neat, swimming pool and Jacuzzi is good.

8/10 – Bien

marta, Roma

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
A nice hotel in Amman, clean and elegant. The staff is awesome, very careful and friendly. Perfect location if you have to work around the University area. I recommend it.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

A convenient hotel for the meetings I had but not very near the centre. However, taxis are easily available and taxi drivers very helpful.