Ramada by Wyndham Olympia

Hébergement 2.5 étoiles
HÎtel est à l'emplacement idéal pour découvrir Olympia

Choisissez des dates pour afficher les prix

Galerie de photos de l’hĂ©bergement Ramada by Wyndham Olympia

Hall
Déjeuner complet gratuit tous les jours
Centre d’entraünement physique
Extérieur
Piscine intérieure

Avis

8,2 sur 10 – 
TrĂšs bien

Commodités populaires

  • DĂ©jeuner compris
  • Baignoire Ă  remous
  • Piscine
  • Gym
  • Wi-Fi gratuit
  • RĂ©ception ouverte 24 heures

Explorez la région

Afficher sur la carte
4520 Martin Way E., I-5 & Exit 109, Olympia, WA, 98516
  • Saint Martin’s University
    â€Ș4 min Ă  pied‬
  • HĂŽpital Providence St. Peter
    â€Ș3 min en voiture‬
  • Washington State Capitol (bĂątiment d'Ă©tat)
    â€Ș7 min en voiture‬

Options de chambre

Suite, Plusieurs lits, non-fumeur (Two-Bedroom)

7,0 sur 10
Bien
(2 avis)
  • 2 chambres
  • Vue sur la ville
  • 6 personnes
  • 2 trĂšs grands lits et 1 canapĂ©-lit (grand)

Chambre, 2 grands lits, non-fumeur

8,6 sur 10
Excellent
(117 avis)
  • Vue sur la ville
  • 4 personnes
  • 2 grands lits

Suite, 1 trĂšs grand lit, non-fumeur

  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

Chambre, 1 trÚs grand lit et 1 canapé-lit, non-fumeur

8,4 sur 10
TrĂšs bien
(156 avis)
  • Vue sur la ville
  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit et 1 canapĂ©-lit (grand)

Chambre, 1 trÚs grand lit, accessible aux personnes à mobilité réduite, non-fumeur

8,6 sur 10
Excellent
(31 avis)
  • Vue sur la ville
  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

Efficiency, Chambre, 1 trÚs grand lit et 1 canapé-lit, non-fumeur

  • 1 chambre
  • Vue sur la ville
  • 4 personnes
  • 1 trĂšs grand lit et 1 canapĂ©-lit (grand)

D’autres options intĂ©ressantes

À propos du quartier

Olympia

SĂ©jour au centre-ville.Saint Martin’s University et Huntamer Park se trouvent Ă  15 minutes de marche de hĂŽtel. Regal Martin Village et HĂŽpital Providence St. Peter se trouvent Ă©galement Ă  moins de 3 km.

À proximitĂ©

  • Saint Martin’s University - 4 min Ă  pied - 0.4 km
  • HĂŽpital Providence St. Peter - 3 min en voiture - 1.7 km
  • Hands on Children's Museum - 6 min en voiture - 6.0 km
  • Washington State Capitol (bĂątiment d'Ă©tat) - 7 min en voiture - 7.1 km
  • MarchĂ©s fermiers d'Olympia - 7 min en voiture - 7.7 km

Transport

  • Gare de Olympia-Lacey : Ă  10 min en voiture
  • AĂ©roport international de Seattle-Tacoma (SEA) : Ă  56 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘMcDonald's - ‬14 min Ă  pied
  • â€ȘFog & Fern - ‬16 min Ă  pied
  • â€ȘApplebee's Grill + Bar - ‬13 min Ă  pied
  • â€ȘPints Dog House - ‬10 min Ă  pied
  • â€ȘJack in the Box - ‬11 min Ă  pied

À propos de cet hĂ©bergement

Ramada by Wyndham Olympia

HÎtel est à l'emplacement idéal pour découvrir Olympia
Ramada by Wyndham Olympia offers its guests an indoor pool, a hot tub, and a 24-hour fitness center. WiFi and wired Internet are free in public spaces. Free breakfast is available daily. Event space at this hotel measures 0 square feet (0 square meters) and includes conference space. Ramada by Wyndham Olympia also features a vending machine, a fireplace in the lobby, and laundry facilities. Free self parking is available.

This Olympia hotel is smoke free.

  • 125 guestrooms or units
  • 4 levels
  • Meeting rooms
  • 0 sq ft of conference space
  • 0 sq m of conference space
  • Full breakfast (free)
  • Conference space
  • Self-service laundry
  • Front desk (24 hours)
  • Front-desk safe
  • Fireplace in lobby
  • Television in lobby
  • Elevator
  • No smoking on site
Ramada by Wyndham Olympia possÚde 125 climatisées dotées de : séchoir à cheveux et fer et planche à repasser. Téléviseur avec chaßnes spécialisées par cùble. Les clients peuvent accéder à Internet gratuitement par une connexion avec ou sans fil. L'entretien ménager est assuré sur demande.

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Pour les familles

  • Buanderie
  • RĂ©frigĂ©rateur dans la chambre

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi et accĂšs Ă  Internet cĂąblĂ© gratuits
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi et accĂšs Ă  Internet cĂąblĂ© gratuits

Stationnement et transport

  • Stationnement libre-service non couvert offert gratuitement sur place
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant et stationnement de fourgonnettes disponibles

Repas et boissons

  • DĂ©jeuner complet gratuit offert de 6 h Ă  9 h 30 en semaine et de 6 h Ă  10 h les fins de semaine

Activités

  • Baignoire Ă  remous
  • Piscine intĂ©rieure
  • Salle d’entraĂźnement ouverte en tout temps
  • TĂ©lĂ©viseur dans les aires communes

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matiĂšre d’accessibilitĂ©, veuillez communiquer avec l’hĂ©bergement Ă  l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue aprĂšs la rĂ©servation.
  • Accessible en fauteuil roulant (peut prĂ©senter des restrictions)
  • Affichage en braille/relief
  • Ascenseur
  • Bureau d’enregistrement accessible en fauteuil roulant
  • Chemin de circulation accessible en fauteuil roulant
  • Chemin vers l’ascenseur accessible en fauteuil roulant
  • Dispositifs d’aide Ă  l’écoute
  • EntrĂ©e bien Ă©clairĂ©e
  • EntrĂ©e sans escaliers
  • Mains courantes dans les escaliers
  • Piscine accessible en fauteuil roulant
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant
  • Stationnement de fourgonnettes accessible en fauteuil roulant
  • Toilettes publiques accessibles en fauteuil roulant

Commodités de la chambre

Divertissement

  • TĂ©lĂ©viseur avec chaĂźnes spĂ©cialisĂ©es par cĂąble

Chambre

  • Draps fournis

Salle de bain

  • SĂ©choir Ă  cheveux
  • Serviettes fournies

Repas et boissons

  • Guides des restaurants
  • RĂ©frigĂ©rateur

Autres

  • Climatisation
  • Fer et planche Ă  repasser
  • Moustiquaires

Politiques

Arrivée

Arrivée de 15 h à à tout moment
L'arrivée hùtive est octroyée selon la disponibilité.
L’arrivĂ©e hĂątive est offerte moyennant des frais.
Âge minimal pour l’enregistrement : 21 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est midi.
Départ sans contact offert
Le départ tardif est octroyé selon la disponibilité.
Le départ tardif est offert moyennant des frais.

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.

MĂ©thodes d’accĂšs

Portier

Animaux de compagnie

  • Les animaux de compagnie ne sont pas acceptĂ©s, Ă  l’exception des animaux d’assistance.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.
  • Rollaway/extra beds are not available.
  • Cribs (infant beds) are not available.

Types de paiement

Renseignements importants

Extras en option

Les frais et les dĂ©pĂŽts indiquĂ©s ci-dessous seront facturĂ©s au moment de l’octroi du service, de l’arrivĂ©e ou du dĂ©part.

  • L'arrivĂ©e hĂątive (sous rĂ©serve de disponibilitĂ©) fait l'objet de frais supplĂ©mentaires.
  • Le dĂ©part tardif (sous rĂ©serve de disponibilitĂ©) fait l'objet de frais supplĂ©mentaires.

Cette liste n’est peut-ĂȘtre pas complĂšte. Les montants des frais et des dĂ©pĂŽts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©.
Cet hébergement comprend le dispositif de sécurité suivant : un détecteur de fumée
Cet hébergement déclare suivre les pratiques de nettoyage et de désinfection établies par Count on Us (Wyndham)
Le port du masque est obligatoire dans l’établissement pour les clients qui n’ont pas reçu leur vaccination complĂšte contre la COVID-19.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard, la carte American Express, la carte Discover, la carte Diners Club et la carte JCB International. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©. Pour assurer la sĂ©curitĂ© des clients, chaque hĂ©bergement de l'Ă©tablissement comprend un dĂ©tecteur de fumĂ©e. Les masques sont obligatoires dans les espaces publics pour les clients non vaccinĂ©s. Cet Ă©tablissement dĂ©clare suivre les pratiques de nettoyage et de dĂ©sinfection Ă©tablies par Count on Us (Wyndham).

Hébergement également appelé

Olympia Ramada
Ramada Hotel Olympia
Ramada Olympia
Ramada Olympia Hotel
Ramada Wyndham Olympia Hotel
Ramada Wyndham Olympia
Ramada by Wyndham Olympia Hotel
Ramada by Wyndham Olympia Olympia
Ramada by Wyndham Olympia Hotel Olympia

Avis pour Ramada by Wyndham Olympia

Avis

8,2

TrĂšs bien

Note de 10 – Excellent, d’aprùs 626 avis sur 1295.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 318 avis sur 1295.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 185 avis sur 1295.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 90 avis sur 1295.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 76 avis sur 1295.

8,2/10

Propreté

8,8/10

Service et personnel

7,8/10

Commodités

7,4/10

État et installations de l’hĂ©bergement

7,8/10

ÉcoresponsabilitĂ©

Avis

4/10 – MĂ©diocre

nicolas

Voyage en famille
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Un hĂŽtel vieillssant, qui mĂ©rite de ĂȘtre rafraĂźchir.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 – Bien

Hicham

Séjour de 1 nuit en mars 2023

6/10 – Acceptable

Timothy, Houston

8/10 – Bien

Franny

Points forts : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Séjour de 1 nuit en septembre 2025

6/10 – Acceptable

Billy

Voyage en famille
Points forts : Service et personnel
Good place to stay
Séjour de 2 nuits en août 2025

8/10 – Bien

Brian, ORONOCO

Séjour de 2 nuits en juin 2025

2/10 – Terrible

Jayce

Voyage en famille
Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
The place was under remodel. Dust everywhere, no parking and loud all day. No table, phone or microwave in room. None of this info was available at booking. Should have stayed home.
Séjour de 2 nuits en juin 2025

2/10 – Terrible

rusty

Voyage de couple
Points faibles : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The property is under major renovation. The staff was nice enough to refund our money.
Séjour de 1 nuit en juin 2025

10/10 – Excellent

Gilbert

Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
Séjour de 1 nuit en juin 2025

2/10 – Terrible

Tom

Voyage en famille
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

THE PLACE IS A WRECK

THERE IS CONSTRUCTION GOING ON THEY SHOULD TELL YOU ALL THE A/C UNITS WERE DOWN AND ALSO WHEN I WAS CHECKING IN THEY SAID NOTHING DO NOT RESERVE HERE UNLESS YOU CALL THEM AND ASK IF EVERYTHING WORKS BUT I DOUBT IT BECAUSE THE WHOLE PLACE IS A WRECK
Séjour de 1 nuit en juin 2025

6/10 – Acceptable

Deirdre

Voyage en famille
The construction wasn’t good. The main level was beautiful but had appeal, felt dead. The bar wasn’t open and inviting, some live music, or any engaging music and warm cookies, complimentary arrival treats and the bar looking inhabited and functional would improve the ambiance tremendously
Séjour de 1 nuit en mai 2025

8/10 – Bien

David

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The staff was very good. The room was good. It was remodeled tastefully, clean, spacious. However, there were no glasses or cups in the room, nor were there hangers in the closet. There was a fridge, but no microwave.
Séjour de 2 nuits en juin 2025

6/10 – Acceptable

toni

Voyage en famille
Points faibles : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Under construction. Elevator made lots of interesting noises. The toilet needed to be flushed over and over again to get the bowl emptied. Property needed tended to. Hot tub was murky
Séjour de 2 nuits en juin 2025

2/10 – Terrible

Kim

Voyage en famille
Points faibles : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
This is what I experienced: 1) No microwave in the room. 2) No room phone. 3) No hangers in the closet. 4) No coffee maker. 5) No functioning ice machine. It was unplugged and streaked with dirt sitting in the hallway under missing ceiling tiles. 6) No functioning A/C unit in my room. 7) No housekeeping for 4 nights. Had to take my trash to the front desk, & get new bags. Had to request new towels and take them to my room myself. 8) No convenient parking spaces. All spaces along the front of the building blocked off for construction. 9) Landscaping so overgrown with weeds, they brush you as you try to walk down the sidewalk. 10) Only one functioning elevator. It is covered with a hodge-podge of mismatched foam panels and a sign asking guests to excuse the construction "dust." Stairs blocked off for construction. 11) Charged $200 for potential incidental costs with a promise it would fall off if housekeeping inpected and approved. 12) Missing furniture in large empty corner of the room. 13) Deteriotating, dirty, streaked window with brown refuse between glass panes. 14) Large group of loud, drunk guests allowed to congregate and drink beer in the lobby for hours. 15) No response from hotel management when I attempted to bring these things to their attention and ask for help.
Séjour de 4 nuits en juin 2025

2/10 – Terrible

Mark, Richland

Voyage de couple
Points faibles : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
My wife and I stayed at the Ramada by Wyndham Olympia for two nights over the weekend, and unfortunately, our experience was extremely disappointing. The hotel was under heavy construction, which was not mentioned at the time of booking. Our bathroom had multiple issues — the toilet didn’t flush properly, and the shower had very low water pressure. To make matters worse, we didn’t receive any housekeeping service during our stay. The tile area around the swimming pool was visibly dirty and had black mold, raising serious health concerns. Perhaps most disruptive was the loud motorcycle gathering taking place right outside the front entrance, which continued throughout the night and made it nearly impossible to sleep. Overall, this was a terrible experience. I genuinely regret choosing this hotel and would not recommend it to others. Ramada needs to seriously improve both its facilities and guest services.
Séjour de 2 nuits en juin 2025

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points faibles : État et installations de l’hĂ©bergement

Not what was advertised

Nice welcome on arrival. However no coffee machine in room but guy at reception managed to locate one which worked for our 3 night stay. They were remodelling during our stay which was not advertised until we checked in. No microwave in room. Only 1 elevator working which appeared to be for the maintenance team and it showed. Room windows were dirty and in need of urgent maintenance. Poor condition of furniture in breakfast area. Very disappointed as expected higher standard from a Ramada property.
Séjour de 3 nuits en juin 2025

10/10 – Excellent

Melissa

Séjour de 1 nuit en juin 2025

10/10 – Excellent

Allen

Points forts : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Séjour de 2 nuits en juin 2025

10/10 – Excellent

Jessica

Séjour de 1 nuit en mai 2025

2/10 – Terrible

Laurie

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
One of the Worst Hotel Experiences I've Ever Had – Avoid at All Costs I rarely write reviews, but this experience was so terrible that I feel obligated to warn others. We booked a week at this hotel expecting a relaxing stay, but ended up leaving after only two nights — and to make things worse, we were charged for the entire week. First of all, the hotel was under heavy construction, which we were never told about in advance. It was noisy, dusty, and completely chaotic — more like staying in the middle of a renovation zone than a hotel. Amenities were either shut down or nonexistent. To make matters worse, there were no elevators, and we were put on the 4th floor. Lugging our bags up and down multiple flights of stairs — through construction noise and debris — was exhausting and unacceptable, especially since this critical info was never disclosed. The staff was unhelpful and rude. When we voiced our concerns and said we wanted to leave early, they barely acknowledged us and showed zero willingness to make things right. No apology, no compensation, just a robotic “there’s nothing we can do.” Despite checking out early due to the miserable conditions, they still charged us for the full week. Their excuse? “It’s policy.” Well, your policy is awful, and so is your customer service. Do not stay here. This place should not even be open to guests in its current state. You deserve better — spend your money somewhere that actually values guests and provides what they promise.
Barstools in breakfast area
Dumpster outside our window which included daily dumps of mattresses
Hallway under construction
Outdated phone with no cord (sorry didn't get the whole pic)
Séjour de 7 nuits en juin 2025

2/10 – Terrible

Junko

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage d’affaires
Points faibles : CommoditĂ©s, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
Remodeling paint smell was thick, had to walk through constructions dust and mess as elevators were broken. Given a double double when I booked a double queen. Paint fumes were dizzying. No remodeling warning was provided either at the time of booking or the email 24-48 hours before check in. I made this reservation three and a half weeks prior and would have chosen a different accommodation, but did not want to switch and pay last minute prices.
Séjour de 1 nuit en juin 2025

6/10 – Acceptable

Randy

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Our room was excellent, employees friendly, the breakfast amazing. The problems were, first they are remolding (not said anywhere on the web site), the elevators weren't working, the TV in the room wasn't hooked up yet because of the remodel, the hot tub was down, no hangers in our room and no microwave. Would we stay here again, absolutely after the remodel is done!!
Séjour de 2 nuits en juin 2025

8/10 – Bien

Annita

Voyage en famille
Points forts : Propreté, commodités
The front desk staff was very helpful. Though the room I reserved was not available due to renovations, they offered a solution that worked. (It would have really thrown a wrench in our plans if we had to find other accommodations on the same day, considering we made the reservation months earlier.) The breakfast was good. My kids enjoyed the pool. The exercise room needs some fixes - the Precor and treadmill were quite noisy. Once the renovations are done, other areas (such as the first floor and elevator) will also improve. Overall, it was a good stay, and the hotel is in a convenient area.
Séjour de 2 nuits en juin 2025

2/10 – Terrible

Angie

Thus hotel is under renovations, but they do not notify you if thus until you get there and see for yourself. The room we were put in had loud construction right outside our window, our ac unit also wasnt working. When we asked for a new room with working ac, we were told that due to construction, they had no idea which rooms wpuld be working and which were not. When i asked if they could check a few rooms for working ac, i was yold that they only have one house keeper therefor had only cleaned the bare minimum of rooms and there wasn't another clean one to offer. Also the maintenence man had left for the day and couldnt assist us with the ac.
Séjour de 1 nuit en juin 2025

2/10 – Terrible

Tony

Points faibles : PropretĂ©, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Uncaring and unknowledgeable staff. They stopped caring about their place of business and their guests. Add to the fact the facility was under renovation and should have been closed for the duration of the work made this such a poor experience.
Séjour de 3 nuits en juin 2025