Stanley House Hotel & Spa

Hébergement 4.0 étoiles
Profitez de la station santé complÚte de hÎtel 4 étoiles situé à Blackburn

Choisissez des dates pour afficher les prix

Galerie de photos de l’hĂ©bergement Stanley House Hotel & Spa

Extérieur
VidĂ©o de l’hĂ©bergement
Salle de soins pour les couples, sauna, bain de vapeur, soins du corps
Salle de soins pour les couples, sauna, bain de vapeur, soins du corps
Coffre-fort, bureau, espace de travail pour ordinateurs portables

Avis

8,6 sur 10 – 
Excellent

Commodités populaires

  • Spa
  • Baignoire Ă  remous
  • Bar
  • RĂ©ception ouverte 24 heures
  • Gym
  • Service aux chambres

Explorez la région

Afficher sur la carte
Further Lane, Mellor, Lancashire, Blackburn, England, BB2 7NP
  • Place, BĂątiment historique et salle des fĂȘtes Samlesbury Hall
    â€Ș3 min en voiture‬
  • Place, Salle de spectacle King Georges Hall
    â€Ș7 min en voiture‬
  • Place, Ewood Park (stade)
    â€Ș9 min en voiture‬
  • Airport, Manchester (MAN)
    â€Ș53 min en voiture‬

Options de chambre

Chambre luxueuse double, vue sur le jardin

9,6 sur 10
Exceptionnel
(4 avis)
  • 2 personnes
  • 1 lit double

Chambre Standard double ou avec lits jumeaux, 1 chambre

7,8 sur 10
Bien
(7 avis)
  • 2 personnes
  • 1 lit double ou 2 lits jumeaux

Suite

  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit

Chambre exécutive double ou avec lits jumeaux, 1 chambre

8,6 sur 10
Excellent
(4 avis)
  • 2 personnes
  • 1 trĂšs grand lit ou 2 lits jumeaux

À propos du quartier

Blackburn

Dans un parc rĂ©gional.Vous trouverez Centre d'apiculture The Bee Centre et BĂątiment historique et salle des fĂȘtes Samlesbury Hall Ă  moins de 3 km de hĂŽtel. Club de golf de Blackburn et Ferme Mrs. Dowsons se trouvent Ă©galement Ă  moins de 5 km.

À proximitĂ©

  • BĂątiment historique et salle des fĂȘtes Samlesbury Hall - 3 min en voiture - 2.7 km
  • Witton Country Park - 7 min en voiture - 4.3 km
  • Salle de spectacle King Georges Hall - 7 min en voiture - 5.0 km
  • CathĂ©drale de la Sainte-Vierge-Marie de Blackburn - 7 min en voiture - 5.4 km
  • Ewood Park (stade) - 9 min en voiture - 6.1 km

Transport

  • Gare de Ramsgreave et Wilpshire : Ă  10 min en voiture
  • AĂ©roport de Manchester (MAN) : Ă  44 min en voiture

Restaurants

  • â€ȘBulls Head - ‬7 min en voiture
  • â€ȘThe Butlers Arms - ‬11 min en voiture
  • â€ȘHare And Hounds - ‬4 min en voiture
  • â€ȘThe Clog & Billycock - ‬7 min en voiture
  • â€ȘShahi Qila - ‬7 min en voiture

À propos de cet hĂ©bergement

Stanley House Hotel & Spa

Profitez de la station santé complÚte de hÎtel 4 étoiles situé à Blackburn
Stanley House Hotel & Spa offers its guests a full-service spa, a hot tub, and a sauna. There's a restaurant on site. You can enjoy a drink at the bar/lounge. WiFi is free in public spaces.

There are 6 meeting rooms available. A fitness center, spa services, and a terrace are also featured at the business-friendly Stanley House Hotel & Spa. Free self parking is available.

This 4-star Blackburn hotel is smoke free.

  • 30 guestrooms or units
  • Meeting rooms
  • Charging station for electric cars
  • Conference center
  • Breakfast available (surcharge)
  • Dry cleaning
  • Self-service laundry
  • Front desk (24 hours)
  • Express check-out
  • Storage area for luggage
  • Front-desk safe
  • Concierge
  • Wedding services available
  • Terrace
  • Garden
  • Newspapers for purchase
  • No smoking on site
  • Bar or lounge
  • Dining venue
Stanley House Hotel & Spa propose 30 chambres dotées de : une cafetiÚre à espresso et coffre-fort. Un téléviseur à écran plat de 50 po avec chaßnes spécialisées par cùble.

La salle de bain comprend : baignoire et douche séparées, articles de toilette (gratuits) et séchoir à cheveux. Les clients peuvent accéder à Internet gratuitement par une connexion sans fil. De plus, les chambres comprennent eau embouteillée (gratuite) et cafetiÚre-théiÚre. L'entretien ménager est assuré tous les jours.

The Spa at Stanley House comprend 6 salles de soins, y compris des salles pour couples. Les services proposés incluent des soins du visage, des enveloppements, des exfoliations et des enveloppements détoxifiants. Le spa est doté des commodités suivantes : sauna et bain de vapeur.

Le spa est ouvert tous les jours. Le spa est interdit aux clients de moins de 16 ans.

Hébergements similaires

CommoditĂ©s de l’hĂ©bergement

Pour les familles

  • Buanderie
  • Mini-rĂ©frigĂ©rateur

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi gratuit
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Borne de recharge disponible sur place pour vĂ©hicule Ă©lectrique
  • Stationnement libre-service non couvert offert gratuitement sur place
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant disponible

Repas et boissons

  • DĂ©jeuner continental offert de 7 h à 10 h en semaine et de 8 h à 11 h les fins de semaine moyennant des frais de 17,50 GBP par personne
  • Pique-niques privĂ©s
  • Repas en couple ou privĂ©s
  • Un bar-salon
  • Un restaurant

Activités

  • Baignoire Ă  remous
  • Bain de vapeur
  • Salle d’entraĂźnement
  • Sauna
  • Spa offrant tous les services

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matiĂšre d’accessibilitĂ©, veuillez communiquer avec l’hĂ©bergement Ă  l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue aprĂšs la rĂ©servation.
  • 10 places de stationnement accessibles
  • Accessible en fauteuil roulant (peut prĂ©senter des restrictions)
  • Aucun ascenseur
  • Bar-salon accessible en fauteuil roulant
  • EntrĂ©e sans escaliers
  • Restaurant accessible en fauteuil roulant
  • Salle d’entraĂźnement accessible en fauteuil roulant
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant

Commodités de la chambre

Divertissement

  • TĂ©lĂ©viseur Ă  Ă©cran plat de 50 po avec chaĂźnes spĂ©cialisĂ©es par cĂąble

Salle de bain

  • Articles de toilette gratuits
  • Baignoire et douche sĂ©parĂ©es
  • Salle de bain privĂ©e
  • SĂ©choir Ă  cheveux
  • Serviettes fournies

Repas et boissons

  • Bouilloire Ă©lectrique
  • CafetiĂšre Ă  espresso
  • CafetiĂšre-thĂ©iĂšre
  • Eau embouteillĂ©e gratuite
  • Mini-rĂ©frigĂ©rateur
  • Service aux chambres restreint

Autres

  • Bureau
  • Chauffage
  • Coffre-fort
  • Espace de travail pour ordinateurs portables
  • Fer et planche Ă  repasser

Politiques

Arrivée

Arrivée de 15 h à minuit
Arrivée sans contact offerte
L'arrivée tardive est octroyée selon la disponibilité.
Âge minimal pour l’enregistrement : 18 ans

Départ

L’heure limite de dĂ©part est 11 h.
Départ sans contact offert
Le départ tardif est octroyé selon la disponibilité.
Le départ tardif est offert moyennant des frais.
Départ express

Instructions spĂ©ciales pour l’enregistrement

Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.
Si vous pensez arriver aprĂšs 10 h, veuillez communiquer Ă  l’avance avec l’hĂ©bergement aux coordonnĂ©es indiquĂ©es sur la confirmation de la rĂ©servation.
Le petit-dĂ©jeuner de cet Ă©tablissement est disponible via le service d’étage ou Ă  emporter.

MĂ©thodes d’accĂšs

Portier

Animaux de compagnie

  • Les animaux ne sont pas acceptĂ©s.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.

Types de paiement

Renseignements importants

Extras en option

Les frais et les dĂ©pĂŽts indiquĂ©s ci-dessous seront facturĂ©s au moment de l’octroi du service, de l’arrivĂ©e ou du dĂ©part.

  • Prix du dĂ©jeuner continental : environ 17.50 GBP par personne
  • Le dĂ©part tardif (sous rĂ©serve de disponibilitĂ©) fait l'objet de frais supplĂ©mentaires.
  • Frais pour les installations : 37.00 GBP par personne et par jour

Cette liste n’est peut-ĂȘtre pas complĂšte. Les montants des frais et des dĂ©pĂŽts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplĂ©mentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales sont sujettes Ă  la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement et peuvent entraĂźner des frais supplĂ©mentaires. Les demandes spĂ©ciales ne peuvent pas ĂȘtre garanties.
Cet hĂ©bergement accepte les cartes de crĂ©dit et les cartes de dĂ©bit. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©.
Veuillez noter que les normes culturelles et les politiques relatives aux clients peuvent ĂȘtre diffĂ©rentes selon le pays et l'Ă©tablissement. Les politiques Ă©noncĂ©es sont dĂ©finies par l'Ă©tablissement.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une piĂšce d’identitĂ© avec photo Ă©mise par le gouvernement et un dĂ©pĂŽt en espĂšces, une carte de crĂ©dit ou une carte de dĂ©bit pour couvrir les frais accessoires peuvent ĂȘtre requis Ă  l’arrivĂ©e.
Les demandes spĂ©ciales dĂ©pendent de la disponibilitĂ© au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent ĂȘtre garanties et peuvent occasionner des frais supplĂ©mentaires.
    Cet hĂ©bergement est gĂ©rĂ© par un(e) hĂŽte professionnel(le). L’offre d’hĂ©bergement est associĂ©e Ă  des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet Ă©tablissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard, la carte American Express et les cartes de dĂ©bit. L’argent comptant n’est pas acceptĂ©. 

À noter

  • Une rĂ©servation est requise pour les services de massage et les soins du spa. Pour rĂ©server, communiquez avec l’hĂŽtel avant votre arrivĂ©e Ă  l’aide des coordonnĂ©es indiquĂ©es dans la confirmation de votre rĂ©servation.
  • L’accĂšs Ă  certaines installations pourrait ĂȘtre restreint. Pour connaĂźtre les dĂ©tails, communiquez avec l’établissement au numĂ©ro indiquĂ© dans la confirmation de votre rĂ©servation.

Hébergement également appelé

Stanley House Blackburn
Stanley House Hotel Blackburn
Stanley House
Stanley House Hotel Spa
Stanley House & Spa Blackburn
Stanley House Hotel & Spa Hotel
Stanley House Hotel & Spa Blackburn
Stanley House Hotel & Spa Hotel Blackburn

Avis pour Stanley House Hotel & Spa

Avis

8,6

Excellent

Note de 10 – Excellent, d’aprùs 82 avis sur 131.
Note de 8 – Bien, d’aprùs 22 avis sur 131.
Note de 6 – Acceptable, d’aprùs 17 avis sur 131.
Note de 4 – MĂ©diocre, d’aprĂšs 3 avis sur 131.
Note de 2 – Terrible, d’aprùs 7 avis sur 131.

9,0/10

Propreté

8,6/10

Service et personnel

8,2/10

Commodités

8,8/10

État et installations de l’hĂ©bergement

8,2/10

ÉcoresponsabilitĂ©

Avis

10/10 – Excellent

Stephen

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 – Excellent

Rob

Voyage d’affaires
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Book For Dinner

The hotel is beautiful. The room was great. My only disappointment was that the restaurant was fully booked so I had to go elsewhere for food.
Séjour de 1 nuit en juillet 2025

10/10 – Excellent

Geoff

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Lovely place.

Great hotel and spa in a quiet location but close to M6. Beautiful large room. Possibly upgraded as it was my birthday. Had dinner and breakfast and both were very nice.
Séjour de 1 nuit en juin 2025

10/10 – Excellent

Ayorinde

Séjour de 3 nuits en juin 2025

8/10 – Bien

Caroline

Voyage d’affaires
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Great hotel, lovely room and helpful staff. Bit of confusion on check in with payment however
Séjour de 1 nuit en juin 2025

8/10 – Bien

Daniel

Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Check in was easy. Our room was in the Woodland suite and was large and very comfortable with an open view onto the garden. The spa staff were lovely. They asked us a few questions about ourselves, the reason for our stay etc. The only part of the stay lacking was Freds Brasserie. We had breakfast and one evening meal. We never saw more than 3 staff members serving and although they were polite, one of our orders never made it to the kitchen and we had to chase this after a long wait. Nobody came back to check on us. Despite few guests, breakfast service was missing bowls, pastries and juice. Staff had to be asked by different guests for them. The evening meal although nice, lacked attentive service again. The one draught lager had run out so there were only bottles and once we had eaten there was no reason to stay in the small bar area, nor were we encouraged to. The whole brasserie was lacking in atmosphere. It was an eat and leave experience, which is a massive shame as the restaurant and bar have beautiful views and we would have happily visited more if the experience had been better.
Séjour de 2 nuits en juin 2025

6/10 – Acceptable

Julie

Voyage de couple
Points forts : Service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement
How fabulous that the accessible room has two bathrooms, shame there is no shelf for toiletries in the accessible one, and the floor is not slip proof. I could feel that the bath was not properly cleaned when in it. Not enough milk and no choice of teas that I would expect at the price paid. One packet of two biscuits between two! The bed was comfy though and we slept well. The blackout blinds work well, and it was quiet. Breakfast, wasn’t great, had to ask for fruit to be filled up, the coffee was VERY weak, had to top an Americano up with an espresso to taste it. No marmalade, choice of two juices, but no sign to say what they were, not a problem unless you can’t drink grapefruit juice I suppose, but would have been helpful. Had to search for extra cutlery or crockery. Not helped by a spider crawling onto my table from underneath (I realise this was no one’s fault 😊) All in all, I felt somewhat disappointed at the standard, for the price paid of nearly £200 per night.
Séjour de 1 nuit en mai 2025

8/10 – Bien

Rebecca

Séjour de 1 nuit en mai 2025

6/10 – Acceptable

Jeremy

Voyage d’affaires
Points forts : PropretĂ©, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Points faibles : Service et personnel
The location and surroundings are beautiful, the buildings are superb, the room was really nice and beautifully prepared, the gym was perfect. The staff however did not make me feel welcome at check in or otherwise. At breakfast i was told off for entering breakfast at 0658am when it was supposed to open at 0700am. Did not feel a good experience and spoiled my impression entirely. Also, i understand when a hotel takes a swipe of your credit card on arrival to cover any incidentals. In this case, they have actually taken ÂŁ50 immediately and yet when i checked out with nothing additional to pay, i was advised the ÂŁ50 may take up to a week to come back to me. That does not feel very professional. Also could not get the printer to work for my bill which i wanted as a print out. Wonderful hotel buildings and peaceful setting but let down by the staff. i think i will use other local hotels next time.
Séjour de 1 nuit en mai 2025

10/10 – Excellent

D M

Voyage d’affaires
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en mai 2025

8/10 – Bien

Stuart

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en avril 2025

2/10 – Terrible

Troy

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Not trustworthy

Worst experience we've had in a very long time. Booked 4+ months in advance and pre paid. Had conversation maybe three weeks before arriving about an onsite event... they certainly had the reservation.... but on arrival, they "lost it". The expedia rep got on the phone with them, bit cpuldnt resolve othe than the Stanley House offered us a room at their "sister property"... a highway side Hampton... not exactly simliar to a countryside spa resort and obviously not what a couple is looking for for five nights in Blackburn. They would not process a refund but the hampton wpuld be at "no additional charge" ... so we get to pay Stanley House rates for rhe Hampton how nice... or i am just outbog pocket for the whole thing. There was very little availability anywhere else and we had a friday night evwnt (match).... so, stuck. Further outrage, we got to the Hampton and realized although we were stuck for at least a couple of nights... but no way were we staying five...so within the hour we arrived i was scouring for other options and the first bloody result that pops up is a availability at the stanley jouse from saturday on?!... really felt like a bait and switch because they were busy thursday/friday. Bthey could have at least said that and welcomed us back for the rest of our stay. In any event we cancelled all of our side trips ( at cost to us) and left for manchester (which was cool despite the additional cost). All in all, the most expensive Hampton i've ever stay at
Séjour de 5 nuits en avril 2025

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Séjour de 1 nuit en mars 2025

10/10 – Excellent

David

Voyage de couple
Points forts : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Excellent facilities. Stayed here twice, specifically to enjoy the spa packages on offer, what a lovely way to relax. The bedrooms are very comfortable with bathrooms especially well designed in the Woodlands rooms. Or you can enjoy a more period feel staying in the Manor House. Hotel easily accessible from motorways, in a quiet countryside setting, we especially liked the well designed bathrooms. Restaurant and bar areas relaxing, food very good, especially the vegetarian options. Good walking, nearby. Lovely gardens for outdoor eating/ drinks. Plenty parking. Local village Mellor very short drive away, with an excellent pub / restaurant should you fancy a change from hotel. Hotel staff very friendly and efficient. Breakfast ok, not biggest choice if you don't want to pay extra? Have to make your own drinks? Only minor issues if you're on business I suppose. Spa facilities fantastic. My wife always enjoys the 50 min 2 treatment package when here. Very good value especially as it includes a light lunc a glass of fizz, and 2 hours in the fabulous spa pool and saunas. What a way to charge the batteries! As a friendly tip, during summer months we would stay Mon-Thur as this is a well renowned wedding / event hotel. So weekends could be very busy. Check first! Enjoy!
Séjour de 1 nuit en février 2025

10/10 – Excellent

Wiqas

Séjour de 1 nuit en janvier 2025

6/10 – Acceptable

Clare

Voyage en groupe
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté

Needs to address some issues for sure

Upon arrival front entrance had 2 x reindeers with broken heads at the main entrance, the floor was littered with cigarette butts - not very welcoming. Check was nice and speedy, the room was freezing cold as the heating hadn't been turned on, the bathroom hadn't been cleaned properly as there were used sanitary towels in the vanity bin and hair in the shower plus hair grips on the floor. The food in the restaurant that night was pretty bad I had fish pie which had zero fish in it and my husband had a steak that was like rubber with so much gristle it was inedible. We complained but no compensation was offered (a free drink would have been nice). The garden leading to the accommodation was also littered with cigarette butts.
Séjour de 2 nuits en janvier 2025

10/10 – Excellent

Karen

Séjour de 1 nuit en décembre 2024

2/10 – Terrible

Richard, Newcastle Upon Tyne

Voyage de couple
Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, commoditĂ©s et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
I booked a romantic trip for the only night we had over the holidays we could get away. It was a nightmare. The hotel looks beautiful but in reality is it’s unclean, poorly maintained and a cash cow praying on unaware victims. We booked because this has a spa, after we paid we got a message saying the spa was an additional £29 each, and you be expecting top level for that price. Not wanting to spoil our trip I reluctantly paid and booked some treatments. You get a two hour slot with 12 people in total, there are 4 sun beds, one was broken. We had to ask for Prosecco, the only drink (other than water) available. People were sat in the mild steam room just to sit down. The pool was tiny, for 12 people, one steam room was out of action as was the ice. There was no member of staff with us to order more drinks. Just left to our own devices in a pokey area with 10 other people. The treatments were ok, but nothing special considering the price. As we walked to the spa, we dropped our bags off at the room, saw rubbish outside the building that looked like it had been there all night. Breakfast dishes were in the foyer from the morning, this was at 2pm! We’d booked a luxury room with a bath, we were given the accessible room, no bath and aids in for disabled guests, hadn’t even been removed. No manager on site, later in the evening I moved the TV, it’s at an awkward angle to the bed, the frame fell off on my head. The shower hose leaked and was poor. Requested full refund.
Séjour de 1 nuit en décembre 2024

2/10 – Terrible

Abeel

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.
Had to pay ÂŁ60 to use the pool and sauna
Séjour de 1 nuit en novembre 2024

2/10 – Terrible

Catherine

Points faibles : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
The worst hotel service that I have ever experienced. NEVER AGAIN
Séjour de 2 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

THOMAS

Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 – Excellent

Damian

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

Great hotel in Northwest

Very nice hotel for stay in the Manchester and Northwest area. Great setting and very nice facilities. Great breakfast food.
Séjour de 3 nuits en mars 2024

10/10 – Excellent

Kate

Voyage en famille
Points forts : PropretĂ©, service et personnel et Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement.
Beautiful views and great staff.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023

4/10 – MĂ©diocre

Alex

Points faibles : Service et personnel, commodités
Séjour de 2 nuits en avril 2023

8/10 – Bien

John

Points forts : PropretĂ©, service et personnel, Ă©tat et installations de l’hĂ©bergement et confort de la chambre.

dangerous shower area.

staff very friendly especially in restaurant and front desk, Shower in room was poorly designed and unsafe with slippery smooth flooring. Water heating switches on wall badly sited away from shower head and unclear as to adjustment of heat etc. towel drying rail sited in such a way that it was easy to get burned when drying from shower. Toilet pedestel far too low.
Séjour de 2 nuits en décembre 2022